ایوب درویشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چابهار به دلیل اتصال با آب های اقیانوسی و دریای عمان(مَکُّران) از پتانسیل های قابل توسعه در صنایع تبدیلی، تکمیلی کشاورزی، ایجاد نواحی صنعتی و صنایع روستایی برخوردار است.
وی افزود: 31 واحد بسته بندی، تولید وعمل آوری آبزیان(ماهی ومیگو) شامل 12 واحد کنسرو ماهی با ظرفیت 66 میلیون قوطی و 19 واحد نگهداری و انجماد، فرآوری و بسته بندی ماهی و میگو و بسته بندی خرما، گوشت قرمز و پودر ماهی با ظرفیت 64 هزار و 290 تن در این شهرستان بندری فعالیت دارند.
وی افزود: علاوه بر واحدهای یاد شده، هشت واحد دیگر شامل کنسرو ماهی و پودر ماهی با ظرفیت هفت هزار و 720 تن در حال ساخت است که با راه اندازی آنها زمینه اشتغال بیش از 777 نفر فراهم می شود.
وی تصریح کرد: چابهار یکی از قطب های مهم پرورش میگو و تولید تن ماهیان است بطوریکه 42 هزار هکتار اراضی قابل کشت میگو با کیفیت در سواحل چابهار و کنارک شناسایی شده است.
فرماندار چابهار گفت: توسعه صنایع بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و بسته بندی از موضوعات و ضرورت های مهم در زمینه کار آفرینی و تولید صنایع جانبی و تکمیلی و ایجاد ارزش افزوده بر محصول است.
درویشی با بیان اینکه چابهار به عنوان بهشت آبزی‌ پروری کشور ظرفیت خوبی در زمینه تولید و صید ماهی و میگو دارد، خاطرنشان کرد: 24 هزار صیاد چابهار و کنارک با 2 هزار و 300 فروند شناور (لنج وقایق صیادی) بیش از 70 درصد تُن ماهیان کشور را صید و تامین می‌ کنند.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.