خدا بخش حسین بر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساعت 19:50 دقیقه شب گذشته آتش به جان نخل های شهر گشت سراوان افتاد به طوری که بر اثر این آتش سوزی هشت اصله نخل خرما خاکستر شدند.
وی بیان کرد: برای مهار این آتش چند دستگاه خودرو آتش نشانی به محل حادثه اعزام و کمتر از نیم ساعت با تلاش مردم منطقه آتش خاموش و از خسارت بیشتر به نخلستان های منطقه جلوگیری شد.
وی افزود: بی توجهی کشاورزان نسبت به اصلاح شاخه های خشک و هرس به موقع و اصولی آن ، دلسردی کشاورزان نسبت به کشاورزی و پایین آمدن سطح آب قنات شهر گشت براثر زلزله سال 92، خشک شدن نخیلات و نبود راه دسترسی مناسب به مزارع و زمینهای کشاورزی در مواقع اضطراری سبب شده است تا در چند ماهه اخیر شاهد آتش سوزی های گسترده و خسارت های فراوان باشیم.
وی ادامه داد: انتظار ما از مسئولان به ویژه جهاد کشاورزی این است تا توجه بیشتری را نسبت به کشاورزی شهر گشت داشته باشند تا کشاورزی این منطقه رونق بیشتری داشته باشد.
به گزارش ایرنا شهر گشت با دارا بودن آب و هوای مناسب یکی از قطب های کشاورزی سراوان به شمار می رود که در بخش مرکزی و در 65 کیلومتری شهر سراوان واقع شده است.
7336**3213خبرنگار :احسان بختیاری** انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.