موسی برزگری روز چهارشنبه در جلسه ستاد راهبری و اقتصاد مقاومتی اردبیل افزود: بنیاد علوی در ابتدا 40 شهرستان را به عنوان منطقه محروم شناسایی کرده بود که در نهایت از بین آنها10 شهرستان به عنوان محرومترین منطقه انتخاب شدند که می توان کارهای زیربنایی را برای محرومیت زدایی در این شهرستان ها انجام داد.
وی با اشاره به انتخاب شهرستان قلعه گنج بعنوان آزمونه محرومیت زدایی در کشور افزود:
تفاهم‌نامه رفع محرومیت و توانمند‌سازی اقتصادی مردم قلعه‌گنج استان کرمان با توجه به سیاست اقتصاد‌ مقاومتی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و با رعایت قوانین کشور و مشارکت‌های بخش خصوصی اجرایی شده است،
برزگری اضافه کرد: همچنین رئیس بنیاد مستضعفان در سفری به این منطقه به بررسی ابعاد محرومیت‌ها در قلعه‌گنج پرداخت و در نهایت این منطقه محصور در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به عنوان آزمونه (پایلوت) انتخاب شد و پس از امضای تفاهم‌نامه مطالعات و طراحی طرح‌هایی لازم در قلعه‌گنج ‌آغاز شد.
وی بااشاره به تشکیل صندوق‌های خرد اعتباری با عضویت زنان و مردان روستایی قلعه‌گنج افزود: بنیاد علوی هر 3 ماه یک بار معادل مبالغی را که روستائیان به صندوق‌ها واریز کرده‌اند، به حساب آنان پول واریز می‌کند و به دلیل این که سهام ممتازه‌ای در صندو‌ق‌ها ایجاد نشود، برای مبالغ واریزی روستائیان سقف تعیین شده است.
مدیر عامل بنیاد علوی افزود: فرش بافی، پرورش دام ،تولید گیاهان دارویی ،احداث هتل های گردشگری ،کارخانه روغن کشی و بسته بندی خرما از جمله طرح های کارآفرینی در قلعه گنج است که نظیر این طرح ها را می توان در شهرستان های محروم دیگر کشور به اجرا درآورد.
علوی بااشاره به رفع بیکاری در شهرستان های محروم کشور افزود: شعار ما در شهرستان قلعه گنج به عنوان شهرستان آزمونه رفع بیکاری در روستاهای بالای 20 خانوار تا پنج سال آینده است.
وی بیان کرد: این شهرستان 204 روستا دارد که از این تعداد 162 روستا بالای 20 خانوار است و تلاش می شود تا پنج سال اینده نه تنها مشکل بیکاری در این روستاها رفع شود بلکه یک نفر هم بیکار نباشد.
بنیاد علوی در تاریخ 1366 در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسید. فعالیت این بنیاد تا سال 1384 عمدتا در حوزه املاک و مستغلات بوده است. همزمان با تغییر مدیریت در سال 1384 بنیاد علوی به عنوان بازوی بنیاد مستضعفان فعالیت خود را در امور خیریه و عام المنفعه آغاز کرد و این فعالیت تاکنون در حوزه های سلامت، توزیع البسه رایگان، برگزاری اردوهای دانش آموزی، ارتقاء تحصیلی دانش آموزان محروم، اعطای وام به دانشجویان محروم مستعد و سایر خدمات حمایتی ادامه داشته است.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشار دهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.