به گزارش ایرنا محمداکبر چاکرزهی روز سه شنبه در نشست اعضای کمیته برنامه ریزی خاش اظهار داشت: امسال 280 میلیارد و 502 میلیون ریال اعتبار عمرانی برای اجرای 142 پروژه اختصاص یافته که در 25 فصل و 63 برنامه هزینه می شود.
وی ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات توازن استانی و ملی نیز 376 میلیارد ریال به خاش اختصاص داده شده که در قالب 12 فصل، 19 برنامه و 27 پروژه هزینه می شود.
وی بیان کرد: اولویت مهم هزینه کرد اعتبارات عمرانی شهرستان خاش مربوط به تکمیل و اتمام پروژه های نیمه تمام سنوات گذشته و اجرای پروژه های مصوب ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: با توجه به اینکه 17 درصد از اعتبارات در اختیار استان بوده از مدیران انتظار می رود برای خدمت رسانی شایسته به مردم و جذب اعتبارات بیشتر برای اجرای طرحها و برنامه های مختلف با مدیران بالادستی خود مذاکره کنند.
فرماندار خاش همچنین اهمیت اجرای پروژه ها در مباحث راه سازی از جمله راه مرزی روتک، راههای حوزه تفتان و نقاط روستایی، تامین آب شرب شهری و روستایی، آبخیزداری، آموزشی، اجرای زیرساختها و توسعه و اصلاح شبکه های آب و برق، گردشگری، تجمیع آرامستانها، موضوعات زیست محیطی، پوشش صدا و سیما، ایجاد زیرساختهای کوهستان پارک، جبران خسارتهای ناشی از سیل، سرما، گرما و خشکسالی ها را متذکر شد.
مهدی عیدوزهی معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرماندار خاش نیز در این نشست گفت: پارسال رقمی حدود 657 میلیارد ریال به این شهرستان اختصاص یافت که 140 میلیارد ریال یعنی 23 درصد آن تا پایان سال محقق شد.
فائزه زین العابدینی دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان خاش هم با ارائه گزارشی از وضعیت اعتبارات استانی و محلی گفت: ساخت و تکمیل مدارس، خانه های بهداشت، پایگاههای اورژانس، ایجاد زیرساختهای امداد جاده ای، سالن امدادی، زیرساختهای صنعتی، گردشگری، کشاورزی، ساخت کانال، تجهیز شهرکهای صنعتی، آب و راه روستایی و عشایری، بهبود تردد عبور و مرور و غیره امسال مورد توجه است.
به گزارش ایرنا خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310** 3213خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.