عبدالرزاق سردارزهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دشتیاری یکی از محروم ترین مناطق از نظر امکانات و فضاهای آموزشی است.
وی افزود: بیش از 31 هزار دانش آموز در 310 مدرسه و هزار و 170 کلاس درس در منطقه مشغول به تحصیل هستند و هزار و 200 نفر معلم و کادر آموزشی کار تعلیم و تربیت این دانش آموزان را بر عهده دارند.
وی مهمترین نیازهای آموزشی در بخش دشتیاری چابهار را ساخت کلاس درس جدید برای رسیدن به میانگین سرانه فضاهای آموزشی کشور، خرید و نصب انشعاب آب، برق، تلفن و اینترنت، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، حذف مدارس غیراستاندارد، هوشمندسازی مدارس، تانکر ذخیره آب، کمبود شدید نیرو و نبود سرویس بهداشتی عنوان کرد.
وی افزود: سرانه فضاهای آموزشی بخش دشتیاری به ازای هر دانش آموز 85 سانتی متر مربع است.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه دشتیاری چابهار از خیران و بانک سامان برای اختصاص میز، نیمکت و تخته وایت برد قدردانی کرد و گفت: با همکاری خیران بخش زیادی از مشکلات آموزشی مرتفع خواهد شد.
سردارزهی از تلاش دولت تدبیر وامید برای تامین تجهیزات و ساخت فضاهای آموزشی قدردانی کرد و افزود: دولت و خیران با مشارکت هم برای ساخت فضاهای آموزشی همت کنند تا محرومیت شدید آموزشی مرتفع شود.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش دشتیاری بخش پلان و دهستان پیرسهراب را نیز زیر پوشش دارد که نیاز است اداره آموزش و پرورش مستقل در پلان راه اندازی و دهستان پیرسهراب به چابهار ملحق شود.
به گزارش ایرنا، نگور مرکز بخش دشتیاری در فاصله 68 کیلومتری شهر چابهار واقع شده است.
بخش دشتیاری با 165 روستا بیش از 75 هزار نفر جمعیت دارد.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.