عبدالرحیم کردی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صادرات حاصل از تولید به خارج از کشور بیش از یک میلیون دلار و صادرات حاصل از تولید به سرزمین اصلی(خارج از محدوده منطقه آزاد) 250 هزار دلار بوده است.
وی ادامه داد: همچنین در اردیبهشت ماه گذشته در مجموع 88 میلیون دلار صادرات و واردات از منطقه آزاد چابهار انجام شده است.
وی افزود: واردات مواد اولیه کارگاهها و کارخانه های تولیدی محدوده منطقه آزاد چابهار بیش از 29 میلیون دلار است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار با بیان اینکه واردات مواد اولیه برای مصرف در واحدهای بازسازی کننده مستقر در این منطقه بیش از یک میلیون دلار، واردات وسایط نقلیه موتوری به منطقه بیش از 600 هزار دلار و واردات کالای تجاری به سرزمین اصلی (مصوبه هیات وزیران) بیش از 25 میلیون دلار بیشترین حجم واردات را به خود اختصاص داده‌ است.
کردی اظهار داشت: همچنین در اردیبهشت ماه سالجاری واردات کالا به داخل محدوده منطقه آزاد چابهار بیش از 17 میلیون دلار و واردات کالای تجاری بند ج (کالاهایی که سود بازرگانی آنها بالاتر از یک درصد باشد) بالغ بر 12 میلیون دلار بوده است.
وی از افزایش 47 درصدی تولیدات شرکت های پیکره صنعتی منطقه آزاد خبر داد و خاطرنشان کرد: روند ساخت و ساز شرکت ها و تولیدات در پیکره صنعتی این منطقه روند صعودی دارد.
وی افزود: منطقه آزاد چابهار در 9 پیکره شامل تجاری، صنعتی، مسکونی، روستای تیس، گردشگری، کارگاهی، صنایع سبک و سنگین در سال 1373 با مصوبه مجلس شورای اسلامی همزمان با کیش و قشم در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار فعالیت خود را آغاز کرده است.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.