عبدالغفور ایرانژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا اظهار داشت: گرمای بی سابقه بیش از 50 درجه سانتیگراد چند روز اخیر در شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان مردم این مناطق را خانه نشین و مشکلات زیادی برای آنها ایجاد کرده است.
وی افزود: هیچ توجیهی ندارد برق در مناطق شهری و روستایی چابهار به ویژه مناطق محرومی مانند دشتیاری و پلان ساعت ها قطع باشد و کسی در این زمینه پاسخگو نباشد.
وی بیان کرد: قیمت سنگین و فیش های نجومی از یک طرف و گرمای هوا از طرفی دیگر مردم را در ماه مبارک رمضان با مشکلات زیادی روبه رو کرده است.
وی تغییر تعرفه برق شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز از 6 ماه به 9 ماه گرمسیری را خواستار شد و خاطر نشان کرد: دولت باید کارشناسان استانی و کشوری را برای برآورد خسارت گرما در زمینه تلف شدن محصولات کشاورزی، سوختگی لوازم خانگی و کاهش تعرفه برق به این شهرستانها اعزام کند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: آب در شهر چابهار و روستاهای بخش دشتیاری و پلان حکم کیمیا را دارد و مردم روستایی حتی از آبرسانی سیار روزانه 15 لیتر نیز محروم هستند.
ایران نژاد اظهار داشت: چابهار با تمام ظرفیت های خدادادی و موقعیت راهبردی هنوز محروم ترین منطقه از نظر شاخص های توسعه انسانی است.
وی ادامه داد: بیشترین مشکلات چابهار در حوزه فضای آموزشی، حاشیه نشینی، راه روستایی، کشاورزی، برق و آب است.
وی افزود: دولت باید به صورت ویژه ستاد بحران کشور را در حوزه انتخابیه چابهار تشکیل و دستگاههای متولی دولتی در بخش های مختلف را موظف به خدمات رسانی مطلوب به مردم کند.
وی بیان کرد: افت شدید ولتاژ برق صدها و هزاران دستگاه لوازم خانگی را در شهرستان های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و سرباز از کار انداخته است.
نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند درمجلس شورای اسلامی گفت: دستگاههای دست اندر کار در این زمینه باید خسارت های ناشی از افت ولتاژ برق را برآورد و نسبت به جبران آن اقدام کنند.
ایرانژاد اظهار داشت: گرمای بی سابقه سبب آتش سوزی در نخلستانها و باغات قصرقند شده و خسارت زیادی را بر کشاورزان این منطقه تحمیل کرده است.
وی بهره مندی مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند از امکانات رفاهی و زیربنایی در حد استانداردهای کشوری را خواستار شد و افزود: متاسفانه هنوز مردم محروم این مناطق با مشکلات کمبود آب، افت ولتاژ برق، راههای خاکی و حاشیه نشینی دست و پنجه نرم می کنند.
وی بیان کرد: در شهر چابهار که از آن به عنوان کانون توسعه جهانی یاد می شود آب جیره بندی است و شهروندان در طول هفته تنها 2 روز آب دارند.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.