مسئول تیم اعزامی سفیران سلامت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه آغاز به کار این طرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: گروه پزشکی بیمارستان پایگاه شهید نوژه همدان به همراه تیم اعزامی از بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تجهیزات کامل به این منطقه اعزام شده اند.
دکتر علی عقیقی افزود: این طرح در راستای ارتقای سطح سلامت عمومی مردم مناطق محروم کشور و به عنوان تمرینی برای کار در شرایط بحرانی برای نهادهای مرتبط اجرا می شود.
وی ادامه داد: این طرح از سال 93 آغاز شده و تاکنون در شهرهای متعددی همچون شهر چابهار استان سیستان و بلوچستان، قمرود استان قم، دزفول استان خوزستان، انارک و نایین استان اصفهان ، نوشهر استان مازندران و استان تبریز اجرایی شده و اکنون دهمین طرح مردم یاری این نیرو در منطقه گل تپه شهرستان کبودراهنگ استان همدان در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه این تیم پزشکی به مدت 2 روز در منطقه گل تپه شهرستان کبودراهنگ مستقر می شوند گفت: با هماهنگی های انجام شده با فرمانداری و مرکز بهداشت شهرستان کبودراهنگ ، اطلاع رسانی لازم صورت گرفته و اهالی روستا برای مداوای رایگان و دریافت خدمات مشاوره می توانند مراجعه کنند.
مسئول تیم اعزامی سفیران سلامت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: در این طرح پزشکان متخصص در رشته هایی همچون چشم پزشکی، زنان و زایمان، اطفال، رادیولوژی ، پوست و مو، داخلی و قلب به همراه دندانپزشک و دستیار دندانپزشک، دامپزشک، کارشناسان مامایی، روانپزشک و مشاور با تجهیزات کامل حضور دارند.
دکتر عقیقی خاطرنشان کرد: این گروه پزشکی با استقرار آزمایشگاه ، اتاق عمل و اورژانس سیار ، علاوه بر ویزیت و مداوای بیماران، خدمات مشاوره ، تزریقات ، آزمایشگاه، اورژانس و دندانپزشکی را به صورت رایگان انجام می شود.
وی ادامه داد: جراحی های سرپایی در منطقه انجام می شود و در صورت نیاز به جراحی های سنگین بیماران به بیمارستان پایگاه شهید نوژه همدان اعزام می شوند.
گل ‌تپه در جنوب غربی شهرستان کبودراهنگ استان همدان واقع شده و بیش از یک هزار و 850 نفر جمعیت دارد.
1181/2087
خبرنگار: الهام تدین** انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.