به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز پنجشنبه در نشست ستاد بازآفرینی و پایداری شهری سیستان و بلوچستان که با حضور وزیر راه وشهرسازی در استانداری این استان برگزار شد اظهار داشت: پنج هزار و 200 روستا از مجموع 6 هزار و 500 روستای این استان با مشکلات تامین آب به عنوان رکن حیات جامعه دست به گریبان هستند.
وی افزود: یک میلیون و 400 هزار نفر از جمعیت 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفری سیستان و بلوچستان معادل 51 درصد در روستاها زندگی می کنند که با وجود کمبود امکانات، برای کم شدن این جمعیت با توجه به تاکید دولت به افزایش جمعیت روستاییان نگرانی جدی وجود دارد.
وی گفت: طرح جامع توسعه روستاها برای سیستان و بلوچستان باید مورد توجه قرار گیرد و در تخصیص امکانات میان مناطق روستایی و شهری تعادل ایجاد شود.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: باید تدابیری اندیشیده شود تا شهرداری ها بتواند برای بهبود وضعیت حاشیه شهرها و مقام سازی بافت های فرسوده ورود جدی تری داشته باشند.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: پنج هزار و 804 هکتار مناطق حاشیه ای در شهرهای زاهدان، زابل، ایرانشهر، چابهار و کنارک وجود دارد و 524 هزار نفر از جمعیت نزدیک به یک میلیون و 400 هزار نفر شهری این استان در مناطق حاشیه ای زندگی می کنند.
مسعود مالکی افزود: حدود 40 درصد از مردم شهرهای سیستان و بلوچستان حاشیه نشین هستند.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه وضعیت سند اماکن مسکونی یا سکونتگاه بسیاری از اشخاصی که در مناطق حاشیه ای سکونت دارند نامشخص است مساله تعیین تکلیف اسناد مالکیت این مناطق در دستورکار قرار گرفته است.
سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
3042** 6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.