جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت:کشف مواد مخدر در سه ماهه اولیه سال 96 در سیستان و بلوچستان 80 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد طاهری در مراسم افتتاح مرکز مشاوره پیشگیری از اعتیاد(شیرآباد) و امحا 35تن مواد مخدرکه با حضور استاندار در باغ خاتم زاهدان صورت گرفت ، خاطر نشان کرد: در سه ماهه اولیه سال96 خوشبختانه کشفیات مواد مخدر 80 درصد رشد داشته که در طی این کشفیات 35 باند متلاشی شده و 10 نفر به هلاکت رسیده اند.

 وی خاطر نشان کرد: مسوولیت مقابله با مواد مخدر فقط در حوزه وظایف نیروی‌ انتظامی نبوده و تمامی ادارات و سازمانها برای مقابله با این معضل باید اقدام کنند. با اقدامات انجام شده در مرزهای سیستان و بلوچستان می توانیم شاهد رویکرد موثری برای استان باشیم.

معاون امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان هم ضمن اشاره به اینکه مواد مخدر قاتل خاموش است که انسانیت را از بین میبرد، اظهار داشت: سطح زیر کشت مواد مخدر در افغانستان رو به افزایش بوده و امنیت و کاشت مواد مخدر افزایش پیدا کرده است.

علی اصغر میرشکار عنوان کرد:مواد مخدر یک معضل اجتماعی و فرهنگی در جامعه محسوب می شود و  53 درصد ناامنی های استان بصورت مستقیم و غیرمستقیم به مواد مخدر مربوط می شود.

وی افزود: سال95 بیش از 500 جلسه در رابطه با مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آن در سیستان و بلوچستان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه اعتیاد تاثیر بسزایی در  توسعه و یا عدم توسعه جامعه دارد، اذعان داشت: مبارزه با پدیده مواد مخدر اراده و عزم ملی را میطلبد و نیروهای نظامی و انتظامی در این امر پیشگام هستند.

میرشکار با تاکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی برای مبارزه با مواد مخدر باید در اولویت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مهم این است که همه نسبت موضوع مواد مخدر حساس باشیم و خانواده محور، مردم محور و اجتماع محور عمل شود. باید فرهنگ‌سازی انجام شود برای اینکه از مواد مخدر استفاده نشود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هم در این مراسم‌گفت: از ابتدای سال تاکنون 40 تن مواد مخدر کشف شده و تعداد هزار و 900  نفر از تمام توزیع کنندگان از ابتدای سال تاکنون تحویل مقامات قضایی شده‌اند‌.

محمدرضا نصیری تعداد شهدای  مبارزه با مواد مخدر را در سال گذشته 5 نفر اعلام کرد و افزود: آخرین کشفیات در زمینه مواد مخدر باندی بود که مواد مخدر را به مرکز کشور منتقل کرده است.

در بخش پایانی این مراسم از خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.