به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس، سردار حسین رحیمی روز سه شنبه اظهار داشت: در تعاقب اقدامات اطلاعاتی و پاش مداوم و شبانه روزی باندهای توزیع کننده مواد مخدر، ماموران انتظامی زاهدان یک باند بزرگ که از مناطق مرزی مواد مخدر وارد و پس از دپو در این شهرستان قصد انتقال آن به عمق کشور را داشتند، شناسایی کردند.
وی افزود: پس از هفته ها اقدامات شبانه روزی و شناسایی محل دپو مواد مخدر در منزل یک قاچاقچی سابقه دار در شهر زاهدان، ماموران پلیس پس از کنترل نامحسوس منطقه در یک عملیات غافلگیرانه علاوه بر دستگیری پنج قاچاقچی، در بازرسی از این منزل، 716 کیلوگرم تریاک و هفت کیلوگرم حشیش کشف کردند.
وی با اشاره به شناسایی یک باند مسلح مواد مخدر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در این عملیات، ماموران انتظامی شهرستان های ایرانشهر و خاش اعضای یک باند مسلح را که با استفاده از خودروهای کوهستانی اقدام به حمل مواد مخدر می کردند، مورد شناسایی قرار دادند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: قاچاقچیان پس از ورود به منطقه کمین تکاوران پلیس با تغییر مسیر قصد فرار از منطقه داشتند که پس از هدف قرار گرفتن لاستیک خودروهایشان، ماموران ضمن توقیف 2 دستگاه خودرو و دستگیری سه قاچاقچی، یک قبضه سلاح کمری و 273 کیلوکرم تریاک و 32 کیلوگرم حشیش را کشف کردند.
سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان دارای 19 شهرستان است و افزون بر 1300 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
3042** دریافت کننده و انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.