صاحب گل صالحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک 15 دستگاه فرستنده دیجیتال تلویزیونی در سطح مناطق شهری و روستایی نصب شده است که با توجه به پراکندگی روستاها کافی نیست.
وی افزود: چنانچه در بیش از 30 نقطه روستایی این شهرستان در بخش های مرکزی، بنت، آهوران ولاشار شهرستان نیکشهر شبکه دیجیتال تلویزیونی راه اندازی شود، چندین هزار نفر می توانند از برنامه های متنوع کانال های دیجیتال بهره مند شوند.
وی گفت: در برخی مناطق روستایی فقط یک یا دو کانال تلویزیونی دریافت می شود که بارها شهروندان برای افزایش کانال ها درخواست می کنند.
وی ادامه داد: پوشش اینترنتی و تلفن همراه نیز در روستاهای شهرستان نیکشهر ضعیف است به طوری که بیش از 300 روستای این شهرستان فاقد اینترنت هستند.
فرماندار نیکشهر گفت: با راه اندازی یک دستگاه دیجیتال تلویزیونی چندین روستای همجوار می توانند کانال های رادیویی و تلویزیونی را دریافت کنند.
صالحی بیان کرد: باید هر چه سریعتر برای جانمایی و بررسی نصب دستگاه دیجیتال تلویزیونی در مناطق مختلف شهرستان نیکشهر اقدامات لازم انجام شود تا مردم از شبکه های تلویزیون ملی بهره مند و به سمت شبکه های مخرب و غیراخلاقی ماهواره کشیده نشوند.
به گزارش ایرنا نیکشهر از شمال به شهرستان های ایرانشهر و دلگان، از شرق به شهرستان های قصرقند و سرباز، از جنوب به شهرستان های کنارک و چابهار، ازغرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است.
شهرستان تاریخی و گردشگری نیکشهر با 395 روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان سال 1395 تعداد 141 هزار و 894 نفر جمعیت با 37 هزار و 207 خانوار در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.