به گزارش خبرنگار ایرنا مردم مومن و ولایتمدار سیستان و بلوچستان شنبه شب با حضور در مساجد و مصلاها و تلاوت قرآن اشک ریزان و «الغوث الغوث» گویان، دعای جوشن کبیر را زمزمه کردند و سپس با انجام آیین بر سر گرفتن قرآن با خدای خود به راز و نیاز پرداختند و در این شب نزول کتاب آسمانی، طلب مغفرت کردند.
مردم خداجوی زاهدان نیز از ساعات اولیه شامگاه شنبه شب با حضور در مصلای قدس و مساجد مختلف این شهر به شب زنده داری و راز و نیاز با معبود خویش پرداختند.
خیل عظیم عزاداران در این آیین با واسطه قرار دادن قرآن کریم و 14 نور پاک در پیشگاه خداوند، از آن قادر بی همتا خواستند تا گناهان آنان را بخشیده و توفیق بندگی را به آنها ارزانی دارد.
مومنان روزه دار ایرانشهر نیز در این شب پر فضیلت با قرائت دعای جوشن کبیر و فرازهایی از زیارت عاشورا دست نیاز به سوی خالق بی نیاز برداشته و مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را در بیش از 50 مسجد، حسینیه و مکان های مذهبی در این شهرستان برگزار کردند.
زمزمه «الهی العفو» در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان از مساجد و حسینه های ایرانشهر بلند بود و مردم برای ظهور امام زمان (عج) دعا کردند.
به گزارش خبرنگاران ایرنا، آیین احیا و شب زنده داری شب قدر در شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و بخشهای تابعه آنها برگزار شد.
7314**3213خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.