عزیز آبسالان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 88 باب استخر 2 منظوره پرورش ماهی در ایرانشهر فعال است که انواع ماهیان گرمابی از جمله کپور، آمور(شیرماهی)، فیتوفاگ و بیگ هد در طول سال در آنها پرورش داده می شود.
وی افزود: ماهی های تولید شده در ایرانشهر علاوه بر مصرف داخلی به سایر نقاط سیستان و بلوچستان نیز ارسال می شود.
رئیس اداره شیلات ایرانشهر با بیان اینکه سالیانه بیش از 220 تن ماهی از استخرهای ایرانشهر برداشت می شود گفت: تمام استخرها در کنار مزارع کشاورزی و با هدف استفاده بهینه از آب ساخته شده است به طوری که آب آنها علاوه بر پرورش ماهی برای آبیاری زمین های کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
آبسالان اظهار داشت: بیش از 150 نفر در استخرهای پرورش ماهی در ایرانشهر اشتغال دارند.
وی افزود: ماهی های رها شده در استخرهای پرورش ماهی به صورت رایگان از سوی اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان در اختیار پرورش دهندگان قرار می گیرد.
وی دوره پرورش ماهی در استخرهای ایرانشهر را هشت تا 10ماه ذکر کرد و گفت: با برنامه ریزی صحیح و ساخت استخرهای دیگر در کنار مزارع می توان تولید ماهی را در این شهرستان به طور چشمگیری افزایش داد.
وی بیان کرد: تجهیز استخرهای پرورش ماهی به سامانه هواده مهمترین راهکار برای افزایش تولید در واحد سطح، کاهش مخاطرات در طول دوره پرورش و در نتیجه افزایش درآمد قابل ملاحظه پرورش دهندگان است.
رئیس اداره شیلات ایرانشهر افزود: با جایگزین کردن استخرهای هشت ضلعی و برنامه ریزی بهتر علاوه بر افزایش تولید ماهی، می توان زمینه اشتغال افراد بیشتری را فراهم کرد.
وی همچنین از جوانان خواست با دریافت تسهیلات از این فرصت برای بهبود وضعیت معیشتی خود استفاده کنند.
به گزارش ایرانشهر در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**8006**3042 خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.