'چودری نثار علی خان' روز چهارشنبه پس از ملاقات با 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیات عالی سیاسی-نظامی-امنیتی همراه وی، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در ملاقاتی که با برادرم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و دیگر برادران ایرانی خود داشتم، تصمیم گرفتیم از این ملاقات به تمام جهان، این پیام را بفرستیم که دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان از هم جدایی ناپذیر بوده و دو کشور با یک روح هستند.
'هرگز اجازه نخواهیم داد که عاملی سد راه روابط خوب ایران و پاکستان شود.'
این مقام عالی دولت پاکستان گفت: ملاقاتم با آقای ظریف، ملاقاتی بین دو برادر به نمایندگی از دو کشور دوست ایران و پاکستان بود که مردم آن فرهنگ، تاریخ، دین و زبان مشترک و بسیاری دیگر از مشترکات دارند.
'اعتقاد دارم این خواسته و آرزوی قلبی مردم پاکستان است که دو کشور دوست و همسایه راهی جز همکاری نزدیک در تمام زمینه ها ندارند و البته یقین دارم که مردم ایران نیز چنین خواسته ای دارند.'
چودری نثار علی خان همچنین اظهار داشت: قبول داریم که برخی مسائل جزئی بین دو کشور همسایه وجود دارد. مصمم هستیم این مسائل را با همکاری سریع میان دو کشور حل و فصل کنیم و این پیام را به جهان صادر کنیم که پاکستان و ایران دو کالبد با یک روح هستند.
بر اثر حمله چهارشنبه گذشته (ششم اردیبهشت) عوامل وابسته به گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل، جمعی از مرزبانان غیور کشورمان در نزدیکی مرز پاکستان به شهادت رسیدند.
پس از رخداد این حادثه تروریستی دکتر 'حسن روحانی' رئیس جمهوری اسلامی ایران در نامه ای خطاب به 'نواز شریف' نخست وزیر پاکستان، ضمن ابراز نگرانی عمیق و تاسف شدید از تکرار تعرضات تروریستی از خاک پاکستان به خاک جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرده است: انتظار می‌رود برای حفظ و ارتقاء روابط خوب و برادرانه دو کشور دستور فرمایید مسببین این اقدام تروریستی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به دست عدالت سپرده شوند.
همچنین در پی بروز این حادثه تروریستی، آصف دورانی سفیر پاکستان در تهران به وزارت امور خارجه کشورمان احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به سفیر پاکستان ابلاغ شد.
در جریان احضار سفیر پاکستان، همچنین به وی اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران قویا انتظار دارد طرف پاکستانی اقدامات جدی و اساسی برای بازداشت تروریست ها و مجازات آنان انجام دهد.
آساق**1723 - انتشار دهنده: محمدرضا منافی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.