'قاری عبدالرحمان' از علمای مذهبی بلوچستان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: گاهی عواملی در مرزهای مشترک دو کشور مشکلاتی ایجاد می کنند که در واقع به ضرر هر دو کشور است. تروریسم، دشمن مشترک ایران و پاکستان است و تروریست ها در مناطق مرزی میان دو کشور، هر از گاهی با هدف ایجاد اختلاف در روابط دوستانه دو همسایه دست به اقدامات مذبوحانه می زنند که مبارزه با آنها، نیازمند همکاری مشترک ایران و پاکستان است.
وی افزود: ترویست ها و عواملی که با دست زدن به اقدامات مخرب در مناطق مرزی ایران و پاکستان، هدف ایجاد اختلاف میان دو کشور برادر را دنبال می کنند، از سوی عوامل بیگانه و قدرت های استکباری حمایت می شوند و مبارزه موثر با این پدیده شوم، نیازمند اتخاذ راهبردی مشترک از سوی هر دو کشور است.
این شخصیت برجسته بلوچستان پاکستان گفت: ایران براساس تعهدات ملی، منطقه ای و بین المللی خود، تلاش زیادی برای امنیت مرز میان دو کشور و نیز مقابله با پدیده قاچاق انجام داده و خوب است پاکستان نیز گام های مشابهی را برای ریشه کن ساختن تروریسم و سایر مشکلات در مناطق مشترک مرزی با ایران بردارد.
قاری عبدالرحمان، بلوچستان را دروازه تجارت پاکستان با ایران توصیف کرد و گفت: تا زمانی که امنیت مرزهای بلوچستان با ایران تامین نشود، نمی توان انتظار داشت مراودات تجاری و همکاری های اقتصادی میان دو کشور به حد مطلوب ارتقا یابد.
وی تاکید کرد که آمریکا و برخی متحدانش مخالف تقویت روابط دوستانه ایران و پاکستان هستند و به همین دلیل است که هر از گاهی شاهد بروز رخدادهای ناگوار در مرزهای دو کشور هستیم.
در اثر حمله چهارشنبه گذشته (ششم اردیبهشت) عوامل وابسته به گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل، جمعی از از مرزبانان غیور کشورمان در نزدیکی مرز پاکستان به شهادت رسیدند.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در نامه ای خطاب به نواز شریف نخست وزیر پاکستان، ضمن ابراز نگرانی عمیق و تاسف شدید از تکرار تعرضات تروریستی از خاک پاکستان به خاک جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرده است: انتظار می‌رود برای حفظ و ارتقاء روابط خوب و برادرانه دو کشور دستور فرمایید مسببین این اقدام تروریستی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به محکمه عدالت سپرده شوند.
آساق**1723 - انتشار دهنده: محمدرضا منافی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.