محمدرضا ابراهیمی در بازدید از مرکز ماده 16 شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: با توجه به این که یکی از راه های اساسی مبارزه با مواد مخدر ضربه زدن به بنیان های اقتصادی مواد مخدر است با افتتاح این پارکینگ میتوانیم خودروهای قاچاقچیان مواد مخدر را مصادره و آن ها را در مزایده به فروش برسانیم.
وی ادامه داد: فارس یکی از استانهای موفق در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد به مواد مخدر است و افتتاح و بهره برداری از بیمارستان 35 تخت خوابه تخصصی ترک اعتیاد جنوب کشور در شهرک گلستان گواه این ادعاست.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس خاطر نشان کرد: برای اولین بار در نوروز 96 حدود 900 نفر از معتادین پر خطر در سطح شهر دستگیر و در مرکز ماده 16 نگهداری شدند و تحت پوشش حمایت های اجتماعی قرار گرفتند.
ابراهیمی ادامه داد: با اجرایی شدن طرح جمع آوری معتادین متجاهر، ظرفیت مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادین ماده 16 به 500 نفر افزایش یافت و از ظرفیت و توان مراکز اقامتی میان مدت بخش غیر دولتی نیز استفاده شد.
وی بیان داشت: تعداد 565 نفر در مراکز ماده 15 (کمپ ها) و تعداد 603 نفر در مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادین ماده 16 تحت درمان قرار گرفتند که جمعاً از ابتدای اسفند نود و پنج 1168 نفر در این مراکز پذیرش شدند که 70 نفر از این تعداد زن بودند.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: در مرکز ماده شانزده 9 درصد معتادین 17 تا 20 سال و 15 درصد معتادین غیر بومی نگهداری میشوند همچنین 2 درصد دارای تحصیلات دانشگاهی، 5 درصد مبتلا به هپاتیت و ایدز و 26 درصد شیشهای هستند.
وی خاطر نشان کرد: ایجاد فرصت شغلی و به کارگیری 364 معتاد بهبود یافته در مشاغل گوناگون با همکاری اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی از دیگر اقدامات انجام شده توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس تجهیز 7 کارگاه آموزشی مرکز ماده 16 به امکانات رشته های خیاطی، برق ساختمان، نقاشی ساختمان، لوله کشی، مکانیک خودرو و غیره با اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان را از جمله اقدامات موثر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد.ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: تعداد خردهفروشان دستگیر شده از ابتدای فروردین 96 تاکنون 650 نفر و کشفیات انواع مواد مخدر بیش از 3 تن بوده است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 636145
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.