دراین مطلب آمده است: انسانی چون همه انسانهاست. اما باهوش، امین، صادق، دلسوز و با قلبی بیدار و جستجوگر در همه ی زوایای هستی. برگزیده می شود تا پیام آور آزادی، اخلاق، عدالت و انسانیت باشد. به همه یادآوری می کند که من بشری چون شما هستم و از باب آنکه مباد نزدیکان و اقوام او به دلیل قوم و خویش بودن با او وسوسه شوند و برای خود امتیازی تعریف کنند می گوید یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوباً و قبائلاً لتعارفوا ان اکرمکم عنداله اتقاکم.
آزادی را ارج می نهد و می گوید لااکره فی الدین قد تبین الرشد من الغی، عدالت با دعوت او آنچنان پیوند دارد که در هر فرصتی بر آن تأکید می کند، انسان را محترم می داند چنانکه حرمت او را چون حرمت کعبه بزرگ می شمارد. قتل یک نفر را با کشتن انسانیت مساوی و به همه ی انسانها که کرامت یافته دست خداوند هستند می گوید انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق من آمده ام تا اخلاق را تمام کنم و زیبایی ها و ارزش های اخلاقی را کامل کنم.
اکنون با گذشت پانزده قرن از برگزیده شدن محمدبن عبداله جهان و به ویژه مسلمانان نیازمند برانگیختگی دوباره ی آن پیامبر رحمت هستند.
پیروان آن پیامبر رحمت را چه شده است که چنین دست به خشونت می زنند. پیروان آن پیامبر اخلاق را چه شده است که دروغ می گویند، تهمت می زنند، غیبت می کنند. پیروان آن پیامبر عدالت را چه شده است که ظلم می کنند، ربا می خورند، مسکین و یتیم و غریب را نمی بینند. پیروان آن پیامبر انسانیت را چه شده است که انسانها را زیر پا له می کنند و حقوق بشر را دستور کار غیرمسلمانان علیه مسلمانان کرده اند. پیروان آن پیامبر آزادی را چه شده است که در کشورهای مسلمان استبداد یک رویه ی عمومی شده است. پیروان آن پیامبر مردم را چه شده است که عنایتی به مردم نمی کنند گویا که اصلاً وجود ندارند.
ای خدای محمد(ص) برای هدایت پیروان محمد(ص) یکبار دیگر محمد(ص) را در قلب های آنان مبعوث کن.
بعثت پیامبر خدا و مردم، محمد مصطفی(ص) مبارکباد
8006**6081دریافت کننده:نرگس تیموری**انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.