دادخدا اعتصامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: در طول سال گذشته 194 میلیون و 741 هزار لیتر نفت-گاز نیروگاهی در منطقه تحت پوشش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان توزیع شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان افزود: مصرف نفت-گاز نیروگاهی منطقه زاهدان در سال 95 در مقایسه با سال 94 تفاوت چندانی نداشته و تنها یک درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بیشترین مقدار مصرف نفت-گاز نیروگاهی منطقه مربوط به نیروگاه گازی زاهدان است، اضافه کرد: نیروگاه گازی زاهدان در این مدت بیش از 192 میلیون لیتر نفت-گاز مصرف کرده و نسبت به نیروگاه‌های زابل، خاش و سراوان از مصرف قابل توجهی برخوردار است.

اعتصامی بیان کرد: در صورت اتصال نیروگاه گازی زاهدان به خط لوله انتقال گاز و جایگزینی سوخت گاز طبیعی به جای نفت-گاز، علاوه بر اینکه شاهد کاهش قابل توجه مصرف سوخت مایع خواهیم بود، زمینه صادرات بیشتر نفت-گاز به کشورهای مجاور نیز فراهم می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان تنها استان کشور است که فاقد خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی و گاز طبیعی بوده و فرآورده‌های مورد نیاز منطقه زاهدان از طریق حمل جاده‌ای و ریلی از استان‌های مجاور در فاصله بین 500 تا هزار کیلومتر تامین و در گستره هزار کیلومتری از شمال تا جنوب استان توریع می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625502
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.