علی اصغر کشاورز مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آغار بکار مراحل انجام انتخابات ریاست جمهوری از روز گذشته با دستور وزیر کشور به فرمانداری ها و بخشداری های سراسر کشور ابلاغ شد.
وی ادامه داد: فرمانداران و بخشداران باید هیات های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری را تا 24 فروردین تشکیل دهند.
وی گفت: فرمانداران و بخشداران در این مدت باید 30 نفر از معتمدان را برای تشکیل هیات های اجرایی معرفی کنند.
جانشین ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان افزود: با تایید هیات نظارت تا پایان مهلت قانونی در هر حوزه انتخابیه 9 نفر به عنوان معتمد و چهار نفر اداری شامل فرماندار یا بخشدار، رئیس ثبت احوال، رئیس دادگستری و دادستان به عنوان اعضای هیات اجرایی معرفی می شوند.
کشاورز مقدم اظهار داشت: در مجموع 624 نفر به عنوان اعضای هیات های اجرایی در 48 حوزه انتخابیه سیستان و بلوچستان شامل 19 شهرستان و 29 بخش در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نقش آفرینی می کنند.
وی گفت: نام نویسی داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به صورت تمرکز از 22 تا 26 فروردین در وزارت کشور انجام می شود.
وی تاکید کرد: تدابیر لازم برای برگزاری پنجمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سیستان و بلوچستان فراهم شده است.
جانشین ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: دست اندرکاران این دوره از انتخابات با پیروی از فرامین رهبر انقلاب اسلامی، بهره گیری از سخنان ریاست جمهوری، پیروی از قوانین و دستورالعمل های اجرایی انتخابات با شعار قانون محوری در صحنه انتخابات حضوری موثر خواهند داشت.
وی افزود: در این دوره از انتخابات برای تمام مجریان به منظور اقدامات قبل، حین و بعد از انتخابات دوره های آموزشی لازم برگزار شده است و مجریان با اطلاع کامل از قوانین و دستورالعمل ها به ایفای نقش می پردازند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
3042** 3213** 6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدرسرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.