علی اصغر کشاورز مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از مباحث که امسال با توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال به نام «اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید» تاکید شده مساله قاچاق کالا و تاثیر آن بر اقتصاد ملیست که نوع رویکرد، امری درست و قابل توجه است.
وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت اشاره مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور به اعلام 50 درصد قاچاق کالا از محل کوله بری جای تامل دارد و باید به این مقوله در مبادی زیربط توجه جدی شود زیرا عموما مبادی کوله بری در بازارچه های مرزی کشور صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: همچنین عموما این معابر و بازارچه ها مصوب دولت و از طرفی نبود هیچ گونه اشتغال در مناطق مذکور که بیشترین آن در حوزه کردستان و سیستان و بلوچستان است که مسئولان قبل از هرگونه اقدام عاجل در موضوع باید تکلیف نبود اشتغال پایدار و عدم توسعه متوازن را همانند مناطق مرکزی کشور به ویژه در حوزه سیستان را باید پاسخگو و سپس در قبال ممنوعیت این گونه ارتزاق اقدام کنند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات سیستان و بلوچستان بیان کرد: در ابتدای امسال همان طور که رهبر معظم انقلاب بارها اعلام فرموده اند که منظور من از قاچاق کالا قاچاق سازمان یافته است نه بلوچ و سیستانی که برای ارتزاق زندگی و با نبود مراکز اشتغال محور، تامین معاش می کنند.
کشاورز ادامه داد: به نظر می رسد نوع رویکرد در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید مبتنی بر این نوع نگاه باشد.
وی اضافه کرد: توجه لازم به نارسائیهای مناطق مذکور و تامین معیشت مردم صورت بگیرد تا از این رهگذر زندگی و معیشت این مرزداران غیور مهین اسلامی دچار عسر و حرج نگردد و بر پدیده مهاجرت بر مناطق مرکزی کشور و شهرها دامن زده نشود.
7316** 3213** 6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدرسرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.