به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا در خطبه‌های نماز جمعه زابلبا اشاره به 20 فروردین‌ماه به عنوان سالروز ملی فناوری هسته‌ای اظهار داشت: کدام انسان عاقلی هست در دنیا که آمریکا را نشناخته باشد، همین حمله‌ای که چند ساعت پیش به سوریه و پایگاه هوایی حُمص انجام داد به چه علت بود؛ برای از بین بردن داعشی که خود آمریکا آن را ساخته است؟

امام جمعه زابل با اشاره به اینکه یکی از راه‌های نفوذ و سلطه که آمریکا به دنبال آن است برقراری رابطه و مذاکره است، افزود: در مذاکرات هسته‌ای چه دیده شد،  مذاکره‌ای که هیچ فایده‌ای برای ما نداشت، ما به تعهدات خودمان عمل کردیم اما طرف مقابل هیچ گام مثبتی در این راستا برنداشت و طبق گفته رهبر عزیزمان "کسی که خیال کند اگر ما با آمریکا مذاکره کردیم محاصره اقتصادی و قانون «داماتو» و غیره از بین خواهد رفت اشتباه کرده است".

وی ادامه داد: البته مذاکره اخیر هسته‌ای فواید و برکاتی هم داشت و آن بیشتر آشکار شدن دشمنی آمریکـا با ایران بود و این را همه فهمیدند که دشمن قابل اعتماد نیست و نباید به آن اعتماد کنیم؛ پس باید ما راهمان را ادامه دهیم، همان راهی که بر سر آن آرمان‌ها انقلاب کردیم، همان راهی که بر سر ارزش‌های آن خون شهدا بر زمین ریخت و جان عزیزشان را برای آن ارزش‌ها نثار کردند.

کیخا خاطرنشان کرد: همه ما باید گوش به فرمان ولی فقیه باشیم، هم خودمان مطیع امر رهبر باشیم تا قدرتمند شویم و هم افرادی که در هر پست و مقامی انتخاب می‌کنیم افرادی دلسوز، انقلابی و بسیجی باشند. افرادی را انتخاب نکنیم که برای بیت‌المال کسیه دوخته‌اند.

امام جمعه زابل ادامه داد: همه ما باید به شیفتگان خدمت رأی بدهیم نه به تشنگان قدرت؛ به کسانی رأی بدهیم که بفهمند شکم گرسنه یعنی چه؟ بفهمند مستأجری یعنی چه؟ و یک آپارتمان 60 متری چقدر می‌تواند کارگشی باشد و نگوید مسکن مهر را چیز بیخودی است.

وی تصریح کرد: میزان رأی ملت است و پیشرفت شهر و روستا و کشور در گرو رأی من و شماست، پس توجه کنیم مسئولیت‌ها امانت هستند، پست و مقام و این صندلی‌ها امانت هستند و به افرادی مسئولیت بدهیم که اهل خیانت در امانت نباشند.

دستیابی به انرژی هسته‌ای افتخاری بزرگ برای ملت ایران است

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه‌های نماز جمعه سراوان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: اگر کشور ما با استفاده از انرژی هسته‌ای نتواند برق تولید کند، در آینده دچار مشکل می‌شود.

امام جمعه سراوان با اشاره به سیزدهم ماه رجب و سالروز ولات حضرت علی(ع)، بیان کرد: در کنار شجاعت‌ها و حمایت‌هایی که حضرت علی(ع) از پیامبر داشته‌اند، سراسر زندگی آن حضرت عبودیت و بندگی است. طبق گفته پیامبر(ص)،‌ علی(ع) از حق و حق از علی(ع) هرگز جدا نمی‌شود.

وی با اشاره به بیستم فروردین‌ماه، سالروز ملی فناوری هسته‌ای، تصریح کرد: دستیابی به انرژی هسته‌ای افتخاری بزرگ برای ملت ایران است که توانست با تلاش و کوشش به انرژی هسته‌ای دست پیدا کند.

دهقان تصریح کرد: امروز آمریکا با دسیسه‌های خود نیروی هوایی کشور سوریه را به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی بمباران کرد و عملاً کار تجاوز گرانه‌ای انجام داده که با هدف تقویت تروریست‌ها انجام شده است. ایران استفاده از سلاح شیمیایی بر علیه سایر کشورها را به شدت محکوم می‌کند.

مسئولان به مشکلات کشاورزان دلگان رسیدگی کنند

حجت‌الاسلام عظیم بامری در خطبه‌های نماز جمعه دلگانبه مراجعه برخی از کشاورزان این منطقه به دفتر امام جمعه دلگان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به آفت‌زدگی که برخی از محصولات گندم کشاورزان داشته، آنها نیاز به رسیدگی مسئولان دارند.

امام جمعه دلگان با بیان اینکه متاسفانه تاکنون توسط مسئولان به معضلات کشاورزان رسیدگی نشده، اضافه کرد: این در حالی است که محصولات گندم کشاورزان شهرستان دلگان بیمه شده و همچنین پول بیمه از آنها اخذ شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای اقشار کم درآمد و کشاورزان متاسفانه اقدامی صورت نگرفته است، بیان کرد: مسئولان باید نسبت به رفع معضل کشاورزان و گندم‌کاران اقدام کنند تا این اقشار زحمتکش مایوس نشوند.

بامری یکی از آداب پر فضیلت ماه رجب را برپایی "اعتکاف" عنوان کرد و گفت: انسان در جهت تزکیه نفس و در جهت خودسازی، اعتکاف کند که می‌طلبد خواهران و برادران این 3 روز را به راز و نیاز با معبود خود اختصاص دهند.

امام جمعه دلگان به 19 فروردین‌ماه، سالروز شهادت آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر و خواهر عالمه‌اش بنت‌الهدی صدر در سال 1359 هجری شمسی اشاره داشت و بیان کرد: این عالم وارسته که در جهت ترویج و گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) تلاش و مجاهدت داشت، در 19 فروردین سال 59 توسط رژیم بعثی عراق به شهادت رسید.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607576
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.