به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار حسن فضلی جمعه شب در آیین ختم کتاب صحیح بخاری و جشن دانش آموختگی طلاب حوزه مدینه العلوم اهل سنت خاش در مسجد جامع الخلیل با تبریک سال نو و پاسداشت روز 12 فروردین بیان کرد: مردم ایران با افتخار اسلام و انقلاب سال را پذیرفته اند و همچنان بعد از گذشت سالها این راه امام و انقلاب را ادامه می دهند.
وی ادامه داد: امروز دشمنان در حال تلاش برای از بین بردن ملت و نظام اسلامی ایران هستند اما باید بدانند که ملت مقتدر ایران چون کوه استوار است و از نظام و نهضت اسلامی خود با جان و دل پاسداری می کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خاش افزود: این امنیت و عزت امروز حاصل انقلاب شما مردم عزیز ایران است که هرگز زیر یوغ ستم نرفتید.
سرهنگ فضلی تاکید کرد: فریب تریبون های سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی را نخوریم، کسانی که پشت تریبون از شیعه و سنی حرف می زنند و به دختر رسول الله و یا همسر رسول خدا (ص) اهانت می کنند و دم از شیعه و سنی و اسلام می زنند هدفی جز ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی ندارند زیرا اینها دست نشانده آمریکا و انگلیس هستند.
وی تصریح کرد: اهداف دشمنان برای همگان روشن شده است، آیا اسلام این را می گوید که ندای تفرقه سر بدهیم برادرکشی و مسلمان کشی راه بیندازیم و بعد بگوییم این وحدت اسلامی است، خیر بلکه این تفرقه است یعنی آب در آسیاب دشمن ریختن است.
وی اظهار داشت: اگر کسی دلش برای من و شما می سوزد باید بیاید مشترکات ما را بشمارد و بگوید آهای مسلمان بیدار باش شما خدای یکتایی دارید و شما یک قرآن و پیغمبر اسلام را دارید شما کعبه واحد دارید و نماز می خوانید.
فرمانده سپاه ناحیه خاش افزود: افتخار ما این است که مسلمان هستیم و یک مسلمان واقعی محبت و مهربانی را تبلیغ می کند و با برادر مسلمان خود ارتباط دوستانه و محبت آمیز دارد.
وی افزود: حدیث معتبر داریم که اگر می خواهیم با خداوند صحبت کنیم نماز باید بخوانیم و اگر می خواهیم خداوند با ما صحبت کند قرآن بخوانیم.
وی ادامه داد: شیعه و سنی نماز واجب صبح را 2 رکعت، ظهر چهار رکعت، عصر چهار رکعت و مغرب سه رکعت و عشاء چهار رکعت و در مجموع در هر شبانه روز 17 رکعت نماز می خواند آیا کسی که پشت تریبون نشسته و آمریکا و انگلیس خوراکش را می دهد می گوید که شیعه و سنی 5 وقت نماز می خوانند آیا می گوید شیعه و سنی به اولاد پیامبر و صحابه احترام می گذارند؟ یا اینکه فقط دم از تفرقه می زند.
سرهنگ فضلی گفت: نقطه اختلافی بین شیعه و سنی وجود ندارد اما دشمنان با اسلامی که ساخته اند دارند سر اسلام را می برند.
وی ادامه داد: الان جنگ، جنگ صلیبی و اسلامی است دشمنان اسلام مسلمانان را به جان هم انداخته اند، ببینید در کشورهای اسلامی مسلمان کشی است یا یهودی کشی؟ مدیریت این جنگها در دست کیست؟ افسران جنگ داعش در کجا آموزش می بینند و در کجا مداوا می شوند مگر غیر از اسرائیل و لندن و آمریکا را دارند؟
فضلی یادآور شد: باید هوشیار بود و قدر نعمت اسلام و قرآن را دانست و اندازه و حرمت خود را نگه داشت و آب در آسیاب دشمن نریزیم، فریب حرف های آنها را نخوریم ما مسلمان هستیم و افتخار می کنیم و غیرت دینی و ملی و مذهبی داریم و این افتخار است و ما در مقابل ظلم ایستاده ایم و می ایستیم و خواهیم ایستاد.

**12 فروردین، روزی ارزشمند در تاریخ پر افتخار ملت ایران است
امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش نیز گفت: 12 فروردین ماه بعنوان روزی که ملت ایران بیشترین رای را به اسلام و انقلاب دادند این روز در تاریخ کشور بزرگ و ارزشمند ایران ثبت شده است.
مولوی محمد عثمان قلندرزهی از همکاری ارزشمند مردم خاش و دولتمردان و بویژه مشارکت سپاه و دستگاههای امنیتی و انتظامی برای اجرای مطلوب برنامه های دینی و مذهبی و نیز شرکت پرشور مهمانان از شهرهای مختلف کشور در این همایش تقدیر کرد و افزود: دشمنان از اتحاد، انسجام و نزدیکی ما مسلمانان هراس و وحشت دارند و همه سرمایه فکر و نظامی خود را بر این نهاده اند که ما مسلمانان را از هم جدا کنند.
وی بیان کرد: استکبار جهانی با اصل دین اسلام مشکل دارد و نگران این نیستند که شما پیروان کدام مذهب هستید آنها اصل اسلام را هدف قرار داده اند لذا امروز امت اسلام باید در مقابل تهاجم وسیع دشمنان در ابعاد مختلف ایستادگی کنند.
مدیر حوزه علمیه مدینه العلوم خاش گفت: بر اساس آیه شریفه قرآن یهود و نصارا از ما دست برنمی دارند، ما فکر می کنیم آسوده هستیم و بی خیال بگوئیم که در امنیت قرار داریم نه بلکه دشمنان از هر طریق ما را تهدید می کنند و آزار می رسانند و برنامه های تخریب کننده خودشان را به صورت ملایم تزریق می کنند و غیر قابل تشخیص است.
مولوی قلندرزهی افزود: نگذاریم دشمنان از موارد جزئی و فروعی سوء استفاده کنند و از آن دشمنی و کینه برای امت اسلام بسازند.
امام جمعه مسجد امام حسین(ع) و معاون حوزه علمیه مدینه العلوم اهل سنت خاش نیز گفت: هدف کلی از خلقت انسان توحید و یگانگی الله تعالی است زمانی که این مساله در دل یقین شود که فقط ذات خداوند متعال قابل پرستش می باشد آنگاه به ما مسلمان واقعی گفته می شود.
مولوی عبدالواحد ریگی افزود: متاسفانه امروز مساله توحید در جهان اسلام کم رنگ شده و کسانی که برخوردار از علم و دانش و علوم اسلامی هستند ارزش این دین را می فهمند.
**هدف از عبادت رسیدن به خداوند است
ابراهیم اسماعیلی از چهره های شاخص منطقه جنوب و منطقه سیریک از توابع استان هرمزگان نیز گفت: هدف از خلقت انسان عبادت خداوند است لذا عبادت اثر بسیار زیبایی در زندگی دارد و راه رسیدن به خداوند متعال در خواندن نماز و تلاوت قرآن مجید است.
وی بیان کرد: تمام اعمال قولی و فعلی که ما را به خدایمان نزدیک کنند عبادت می نامند و آن هم باید با اخلاص و شریعت باشد.
این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: عبادت یک بهانه و وسیله و یک هدف برای رسیدن به خداوند است.
به گزارش ایرنا آیین ختم کتاب صحیح بخاری و جشن دانش آموختگی 45 طلبه و 73 فاضله و نیز ختم دوره 11 روزه ترجمعه و تفسیر خلاصه القرآن فروردین 96 از عصر روز جمعه در مسجد جامع الخلیل شروع شده و تا ظهر امروز با حضور گسترده علما و اقشار مختلف مردم خاش و استان و شهرهای کشور در مسجد جامع الخلیل ادامه دارد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 **6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.