صبح امروز و با حضور رئیس جمهور آخرین مرکز استان کشور به شبکه گاز رسانی متصل می شود.

به گزارش ایلنا از زاهدان ، مدیر عامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان در در حاشیه سفر رئیس جمهور به زاهدان اظهار داشت : گازرسانی به 300 هزار خانوار شهری و روستایی در شهرستان های زاهدان، چابهار، خاش، زابل، کنارک و با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون دلار از محل بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه از برکات سفر نخست دولت تدبیر و امید به این استان در سال 93 بوده است.

طهرانی اظهار داشت: در راستای اجرایی کردن فاز یک این طرح، اجرای خط انتقال ایرانشهر – زاهدان در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مجری این طرح شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران است افزود: خط انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان به طول 262 کیلومتر با قطر 36 اینچ و با اعتبار 7 هزار و 500 میلیارد ریال از شهریور 92 آغاز شد.

وی بیان کرد: این خط با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت به وجود آمده در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و به دنبال آن رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان احداث شده است.

طهرانی خاطر نشان کرد: روند مشترک پذیری انشعابات گاز طی فرآیند چهار ساله در شهرستان زاهدان انجام می شود.

وی اضافه کرد: 95 پنج هزار مشترک در سال، 30 هزار مشترک در سال 96، 30 هزار مشترک در سال 97، 25 هزار مشترک در سال 98 و 20 هزار مشترک در سال 99 در سطح شهرستان زاهدان اشتراک گاز واگذار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.