بهروز آقایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خط دریایی و تورهای گردشگری در محدوده خلیج چابهار فعال است و مسافران نوروزی به وسیله این شناورها می توانند از جاذبه های طبیعی این منطقه دیدن کنند.
وی بیان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تمهیدات و تسهیلات لازم به منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران نوروزی را اندیشیده است.
وی ادامه داد: نیروهای سازمان بنادر و دریانوردی در ایام تعطیلات نوروزی به منظور ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی در آماده باش کامل بسر می برند و با گشت زنی های مختلف در سواحل چابهار به مسافران نوروزی خدمات ارئه می کنند.
وی افزود: خدمات خوبی برای مسافران در محدوده خط دریایی چابهار و کنارک تدارک دیده شده تا گردشگران و علاقمندان به سفرهای دریایی سفر خوب و خوشی را در این منطقه تجربه کنند.
وی خاطر نشان کرد: علاوه بر خط دریایی چابهار- کنارک در آبانماه پارسال خط دریایی چابهار - مسقط با ظرفیت 200 نفر مسافر بین ایران و عمان برقرار شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: خط دریایی چابهار- عمان در روزهای اول، هشتم و پانزدهم فروردین به صورت چارتر فعالیت می کند.
آقایی با تشریح خدمات این سازمان در ایام تعطیلات نوروزی اظهار داشت: 400 حلقه جلیقه نجات به صاحبان قایق های ‌خدماتی و تفریحی در نوار ساحلی از جد تا گواتر و پسابندر توزیع شده و همچنین کلیه شناورهای تجسس و نجات و شناورهای خدماتی در آماده باش کامل بسر می برند.
وی با بیان اینکه تعداد چهار فروند شناور پشتیبان نیز در محدوده آب های ساحلی چابهار آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است، خاطرنشان کرد: توزیع چهار هزار بروشور حاوی نکات ایمنی در بین مسافران نوروزی، اطلاع رسانی از طریق نصب بنر در سطح شهر و مکان های امن شنا و آموزش همیاران ناجی برای مواقع خطر از دیگر اقدامات برای خدمات رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی است.
وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریا نوردی سیستان و بلوچستان تمام تلاش خود را برای راه اندازی خطوط دریایی بکار می گیرد، افزود: پایانه مجهز و بین ‌المللی مسافرت های دریایی بندر شهید کلانتری چابهار با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و مساحت سه هزار و ۸۰۰ مترمربع، پارسال افتتاح و به بهره برداری رسیده است.
وی راه اندازی اولین تورهای دریایی در آبهای دریای عمان در بندرچابهار در ایام نوروز را اقدامی مناسب در راستای رونق گردشگری و سفرهای دریایی عنوان کرد.
چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان تنها بندر اقیانوسی کشور و سرزمین موج و مرجان از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به کنارک متصل است.
این شهرستان زیبا و ساحلی در منطقه مکرانِ بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است و تا زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان 645 کیلومتر فاصله دارد.
3043**3213**6081خبرنگار: رستم کریمی نژاد انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.