به گزارش ایرنا امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با همکاری شورای اسلامی و دهیاری اسماعیل آباد بخش مرکزی خاش به همین مناسبت با برپایی سیاه چادر فرهنگی و دهیاران کارواندر و بیت آباد این بخش با چای آویشن، شیرینی و شکلات و غذاهای بومی از میهمانان و مسافران استقبال و پذیرایی کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در آیین افتتاح سیاه چادر فرهنگی این جمعیت در شهرستان خاش گفت: پست امدادی، راهنمایی، استقبال و پذیرایی از میهمانان نوروزی خاش یکی از پست های نمونه استان بوده که همه ساله در امر خدمت رسانی به مسافران عملکرد ممتازی داشته است.
رسول راشکی افزود: با حمایت های بی دریغ فرماندار و بخشدار مرکزی و مشارکت دهیاران بخش مرکزی و حضور فعال و موثر نیروهای امدادگر، داوطلبان و امور جوانان هلال احمر خاش شاهد خدمات مطلوبی به میهمانان در نوروز هستیم.
وی اظهار داشت: وجود حس همدلی، نوعدوستی، مهربانی و مهمان نوازی و برخورداری از روحیه تعاون سبب موفقیت طرح های امدادی و خدمت رسانی نوروزی در خاش شده است.
راشکی ادامه داد: به نمایش گذاشتن توانمندی های منطقه، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و عرضه و فروش گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی در کنار پذیرایی از مهمانان با چای و شربت و شیرینی و غذاهای محلی و نیز نمایش ارزشمند پوشش محلی و بیان رسا و شیوا از ظرفیت ها و آداب و رسوم بومی از ویژگی های برتر سیاه چادرهای امدادی خاش هستند.
فرماندار خاش هم گفت: همه ساله در ایام نوروز در مبادی ورودی شهرهای خاش و نوک آباد، بخش ایرندگان، دهستانها و مراکز روستایی پر جمعیت خاش و حاشیه تفتان سیاه چادرهای راهنمائی، استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی به همت بخشداران، شوراها، شهرداران، دهیاران و معتمدان و جوانان و ساکنان شهری و روستایی برپا می شود.
محمداکبر چاکرزهی بیان کرد: به گواه میهمانان نوروزی برنامه های فرهنگی اجرا شده در پایگاههای امدادی و راهنمایی و استقبال و پذیرایی در خاش بسیار جذاب و پر خاطره بوده اند.
وی ادامه داد: از مدتها قبل برنامه ریزی برای خدمات دهی مطلوب به مسافران نوروزی صورت پذیرفته و با هماهنگی ها و اجرای مانورها و گشت های مشترک مردم و مسئولان خاش برای استقبال از مهمانان آماده شده اند.
فرماندار خاش از تلاشهای بخشداران مرکزی، نوک آباد و ایرندگان و شهرداران و دهیاران، نیروهای سخت کوش جمعیت هلال احمر، اورژانس، بهداشت، اصناف، آتش نشانی، راه، جهادکشاورزی، شرکت نفت، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، پلیس و نیز ساکنان و دهیاران روستاهای اسماعیل آباد، کارواندر، بیت آباد، ناصرآباد، ناصری، کلکلی، میرزآباد و دهیاران فعال در تمندان و ایرندگان در زمینه خدمت رسانی به مسافران نوروزی قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا همچنین با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و مقامات استانی و محلی خاش خانه داوطلب در دهستان اسماعیل آباد بخش مرکزی خاش راه اندازی شد.
عبدالباسط ریگی دهیار اسماعیل آباد بخش مرکزی خاش گفت: این روستا با داشتن هزار و 200 خانوار و افزون بر چهار هزار و 800 نفر جمعیت قابلیت تبدیل شدن به شهر را دارد و خوشبختانه با همدلی و همکاری ساکنان روستایی شاهد اجرای موفق برنامه های دولت و ارتقای شاخصهای خدمات و توسعه در منطقه بوده ایم.
وی گفت: مردم این منطقه به سبب فعالیت و سخت کوشی در تولید محصولات کشاورزی نمونه و الگو هستند بر همین اساس اسماعیل آباد بعنوان قطب مهم تولید سبزی و صیفی جات و توت در استان مطرح است.
خاش با داشتن جاذبه های دیدنی فراوان مانند قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان، گل فشان پیرگل، رودخانه های زیبای کارواندر و ایرندگان و گزو و آثار متعدد و پرشماری طبیعی و تاریخی و داشتن مردم مهمان نواز و نوعدوست در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در شاهراه محور توسعه شرق کشور و نیز در مسیر رفت و برگشت زمینی مسافران به مقصد چابهار، ایرانشهر، زاهدان و سراوان واقع شده است. 7310 **6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.