به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی یکشنبه شب در شورای هماهنگی ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تجهیزات نو از کشور آلمان برای توسعه بندر شهید بهشتی دوم بهمن امسال وارد چابهار شده که ظرفیت خوبی را برای سرمایه گذاری فراهم کرده است.
وی تصریح کرد: پروژه های بزرگی در سیستان و بلوچستان در حال انجام است که در سایر استان ها وجود ندارد.
وی افزود: امروز فضای حاکم بر سیستان و بلوچستان، فضای مهر و دوستی و فضایی برای ساختن و رقابت بر پایه جلب فرصت ها و جریان سازی است.
استاندار سیستان و بلوچستان با انتقاد از برخی از رسانه ها در بزرگ نمایی سیلاب های اخیر در جنوب استان گفت: بزرگ نمایی از این سیلاب ها بیشتر از آن چیزی بود که در واقعیت وجود داشت.
هاشمی اظهار داشت: آسیب شناسی در زمان بحران باید مورد توجه شورای هماهنگی ستاد بحران سیستان و بلوچستان باشد تا مشکلات و نواقص پیش آمده دوباره تکرار نشود.
وی تصریح کرد: ارگان هایی که در سیستان و بلوچستان وظیفه خدماتی دارند باید مشکلات بخش های خودشان را احصاء کنند تا در زمان های بحران مردم دچار مشکل نشوند.
وی افزود: زیر ساخت های سیستان و بلوچستان باید به مرحله ای رسیده باشد تا با هر حادثه ای دچار مشکل نشود.
وی خاطر نشان کرد: با رفتار پیشگیرانه ای که امسال ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان در پیش گرفت شاهد کاهش آسیب های طبیعی بودیم.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ستاد بحران استانداری باید یک سند جامع برای مواقع بحرانی آماده کند و وظیفه هر دستگاه در این سند مشخص شود.
هاشمی اظهار داشت: مصونیت بخشی نقاط شهری در سیستان و بلوچستان باید مورد توجه شهرداری های این استان باشد تا در مواقع طوفان شاهد خسارت هایی نظیر افتادن بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی نباشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به وجود 15 عامل ایجاد کننده بحران در این استان، گفت: گرد و خاک، طوفان حاره ای، زلزله، سومالی، خشکسالی، هجوم ملخ ها به دریاچه بین المللی هامون، بوی نامطبوع آب چاه نیمه ها و آتش فشان از جمله مهمترین عوامل ایجاد کننده بحران در استان هستند.
باقر کرد اظهار داشت: ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان از ابتدای سال تا کنون 43 نشست تشکیل داده که در برخی از این نشست ها مقامات کشوری نیز حضور داشتند.
وی تصریح کرد: همچنین 45 اخطاریه هواشناسی از ابتدای سال تا کنون صادر شده که در پیشگیری از حوادث کمک زیادی به ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان کرده است.
وی افزود: 460 میلیارد ریال سال گذشته به دستگاه هایی که دچار خسارت ناشی از حوادث و بلایای طبیعی شده بودند پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا در این نشست اعضای شورای هماهنگی ستاد بحران سیستان و بلوچستان گزارشی از اقدامات انجام شده از ابتدای سال تا کنون ارائه کردند.
3213**3042 خبرنگار اکبر نوری **انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.