به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد پیری زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان خاش بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه سال جدید قرار داریم ضروری است مردم عزیز کشورمان از تولیدات داخلی برای رفع نیازهای جامعه و تامین مایحتاج خود استفاده کنند.
وی با گرامیداشت مناسبتهای هفته افزود: بی بی 2 عالم حضرت فاطمه الزهرا(س) مورد تکریم شیعه و اهل سنت بوده و عشق و ارادت همه مسلمانان به دختر رسول الله(ص) مثال زدنی است.
امام جمعه موقت خاش ادامه داد: همه اقشار جامعه را به پیروی از سیرت پاک نبی اکرم(ص) و بزرگان دین توصیه می کنیم.
** جایگاه حضرت فاطمه (رض) در نزد اهل سنت برجسته است
امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت شهرستان خاش گفت: جایگاه حضرت فاطمه (رض) به عنوان دختر رسول الله (ص) و همسر حیدر کرار علی المرتضی (رض) بسیار رفیع و برجسته است.
مولوی محمدعلی شهنوازی در خطبه های این هفته نماز جمعه افزود: اهل بیت (ع) در قلب اهل سنت و امت اسلامی جای دارند و عشق و ارادت به اهل بیت از اعتقادت ویژه اهل سنت است.
وی ادامه داد: فاطمه(رض) سرور زنان اهل بهشت هستند و به گواه روایات از بزرگان اهل سنت ایشان محبوب ترین فرد در نزد رسول الله(ص) بوده اند و به همین خاطر در نزد صحابه نیز کرامت و جایگاه ویژه ای داشته اند.

** کینه و دشمنی با فاطمه (س) کینه و دشمنی با رسول الله (ص) است
خطیب این هفته نماز جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت شهرستان خاش نیز گفت: به روایات بزرگان اهل سنت که از رسول الله (ص) نقل کرده اند 'کینه و دشمنی با فاطمه(س)، کینه و دشمنی با رسول الله (ص) است' زیرا آنحضرت (ص) به بی بی فاطمه (رض) مهر و محبت خاصی داشتند.
مفتی عبدالحکیم عمرزهی افزود: عقیده اهل سنت نسبت به اهل بیت همان چیزی است که پیامبر(ص) با فرزندان خود داشتند و آنان را مورد تکریم قرار می دادند لذا از اعتقادات مهم اهل سنت احترام گذاشتن به اهل بیت است.
وی با تاکید بر پیروی از سیرت پیامبر اسلام(ص) و صحابه و بزرگان دین اظهار داشت: اهل سنت بر وحدت و تقویت اخوت و برادری در جامعه تاکید دارند و تکریم اهل بیت یکی از شاخص های مهم حفظ وحدت در نزد اهل سنت است.
نماز جمعه در یک مسجد جامع تشیع و 50 مسجد اهل سنت خاش برگزار می شود.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان قرار دارد.
7310**6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.