رحمدل بامری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون 55 زندانی جرائم غیر عمد در زندان های استان به سر می برند که امیدواریم با کمک خیران در فرصت باقی مانده تا پایان سال زمینه آزادی آنان فراهم شود.
وی تصریح کرد: 10 نفر از این زندانیان به دلیل دیه تصادفات منجر به جرح و فوت، 19 نفر محکومان مالی، 2 نفر حوادث کارگاهی و 24 نفر دیگر نیز به دلیل مهریه و نفقه در حبس به سرمی برند که برای تمام آنان از طریق واحد مددکاری این ستاد پرونده تشکیل شده است.
وی افزود: بر اساس برآورد ستاد دیه سیستان و بلوچستان، زندانیان مهریه با 24 نفر بیشترین و تصادفات با 10 نفر کمترین آمار زندانیان غیرعمد استان را نشان می دهند.
وی برنامه های آموزشی، شناسایی خیران، برگزاری منظم نشست های ستاد دیه، درآمد زایی مستمر با استفاده از تمام ظرفیت های موجود در استان، تحقیقات جامع از مددجویان غیر عمد و خانواده های آنان، ارتباط با رسانه ها و ارائه گزارش عملکرد به مردم استان را از جمله برنامه های انجام شده امسال ستاد دیه استان دانست.
مدیرعامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: ستاد دیه تلاش خواهد کرد آمار زندانیان جرائم غیر عمد در سال جدید کاهش و به پایین ترین میزان برسد.
بامری از مردم متعهد و خیر سیستان و بلوچستان خواست تا کمک به این ستاد و زندانیان جرائم غیر عمد را در اولویت برنامه های خیرخواهانه خود قرار دهند.
وی از شکات نیز خواست تا با روحیه گذشت برای رضای خداوند متعال و شادی خانواده های زندانیان جرائم غیر عمد، گذشت را سرلوحه کار خود قرار دهند.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای 6 زندان برای نگهداری مجرمان جرائم عمد و غیرعمد در شهرستان های زابل، زاهدان، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار است.
3213 ** 3042 خبرنگار: اکبر نوری **انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.