سعید زرینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پزشکان بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور برای دومین بار از ششم آذر با حضور در سیستان و بلوچستان در روستای پاسک قصرقند مستقر شدند و در مدت 100 روز در 2 بخش چشم پزشکی و دندانپزشکی خدمات لازم را به مردم محروم مناطق روستایی این شهرستان و مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) نیکشهر ارائه کردند.
وی ادامه داد: این بنیاد با راه اندازی چهار کانکس شامل یک کانکس حامل 2 یونیت دندانپزشکی، یک کانکس چشم پزشکی و یک اتاق عمل سیار و یک کانکس پشتیبانی به افراد کمتر از 15 سال این مناطق خدمات دندانپزشکی و به همه افراد دارای مشکلات چشم بدون محدودیت سنی خدمات لازم را ارائه داد.
وی افزود: پزشکان این بنیاد در این مدت پنج هزار و 692 نفر از مردم جنوب سیستان و بلوچستان با مشکلات چشمی را ویزیت کردند که 570 نفر از آنان با توجه به مشکل آب مروارید عمل جراحی شدند و برای هزار و 850 نفر نیز عینک تجویز و به صورت رایگان در اختیار آنان قرار گرفت.
مدیر اجرایی بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور تصریح کرد: همچنین در این مدت افزون بر 2 هزار و 737 نفر از مردم منطقه مورد ویزیت دندانپزشکی قرار گرفتند که بر روی هزار و 957 نفر آنان کار ترمیم، 222 نفر جرم گیری، هزار و 467 نفر کشیدن و 261 نفر فلوراید تراپی انجام شد.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان به سبب محرومیت های به جای مانده از گذشته های دور و بروز خشکسالی های مداوم 16 ساله با وجود خدمات و فعالیتهای گسترده نظام جمهوری اسلامی همچنان با مشکلات و محرومیت هایی رو به رو است و برخی از مردم آن به سختی گذران زندگی می کنند.
بیش از نیمی از جمعیت این استان در روستاها زندگی می کنند، گستردگی استان و پراکندگی نقاط جمعیتی آن، فاصله زیاد روستاها از مراکز شهرستانها، خشکسالی و کاهش فعالیتهای کشاورزی و دامداری و کمبود امکانات پزشکی و درمانی سبب شده است تا شمار زیادی از روستاییان به سبب تنگناهای اقتصادی برای درمان بیماریها نتوانند به مراکز مجهز پزشکی مراجعه کنند و به ناچار درد بیماری را به جان می خرند و سالیان سال همین درد و رنج را تحمل می کنند.
اکنون گسترش خدمات بهداشتی و درمانی بویژه با اجرای طرح تحول نظام سلامت و توسعه خدمات بیمه ای نور امیدی در دل روستاییان ایجاد شده است.
علاوه بر این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برخی موسسه های خیریه و افراد خیر و نیکوکار نیز برای کمک رسانی به مردم مناطق محروم دست به کار شده اند و با استقرار بیمارستان های صحرایی و درمانگاه های سیار به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و مداوای بیماران کم بضاعت مبادرت می ورزند.
به گزارش ایرنا قصرقند در 600 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.