به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز پنجشنبه در همایش فرمانداران سیستان وبلوچستان در سرسرای فرمانداری زابل افزود: هیچ فرماندار و بخشداری حق ندارد گرایش شخصی خود را در مباحث اجرایی انتخابات دخالت دهد چرا که ما به عنوان مجری، ناظر و بازرس باید از جنس مردم برای مردم و نظام باشیم و نتیجه هر چه شد مبارک مردم باشد.
وی اظهارداشت: همیشه دشمنی دشمن نو است و هر روز با یک آرایش جدید علیه جمهوری اسلامی ایران وارد میدان می شود به طوری که برخی از کشورها از جمله عربستان در بحران آفرینی های بیرونی ایران را سد محکمی در مقابل خود می بینید.
* رویکرد در مرز صادرات محوری در راستای اقتصاد مقاومتی است
استاندار سیستان وبلوچستان گفت: رویکرد در مرز صادرات محوری با تکیه بر محوریت مردم و در راستای اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: یکی از راههای درست پایداری جمعیت ایمان به مرزنشینان و پذیرفتن نقش آنان است چرا که مرز یک فرصت برای مرزنشینان است.
هاشمی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در بیاناتشان به مزیت های مرز و موضوع کوله بری به ویژه کوله بران سیستان وبلوچستان اشاره کردند.
وی اظهارداشت: از ابتدای پیروزی انقلاب 2 پایانه مرزی در استان سیستان و بلوچستان فعال بود که اکنون این تعداد به چهار پایانه مرزی ارتقا پیدا کرده و ایجاد پایانه مرزی کوهک نیز در حال پیش بینی است.
استاندار سیستان وبلوچستان از ارائه لایجه قطعی شدن سه معبر مرزی در منطقه سیستان خبرداد و گفت: این لایحه به هیات دولت ارائه می شود.
* دهم اسفند رئیس جمهوری به استان سیستان وبلوچستان سفر می کند
وی با بیان اینکه دهم اسفند سال جاری رئیس جمهوری به استان سیستان وبلوچستان سفر می کند اظهارداشت: رئیس جمهوری در این سفر دو بانده شدن فرودگاه بین المللی زاهدان و چند طرح دیگر را مورد بهره برداری قرار می دهد.

* آغوش گرم مردمان سیستان وبلوچستان مهم ترین دلیل بر نامگذاری «سال 96 سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری ایرانیان» است
هاشمی تاکید کرد: اغوش گرم مردمان سیستان وبلوچستان و مهمان نوازی این مردم شعار نیست و به آن ایمان دارم.
وی ادامه داد: ثبت جهانی شهرسوخته، کویر لوت، وجود هامون به عنوان ذخیرگاه زیست کره و سه پروژه در دست اقدام برای ثبت جهانی از جمله آثار مهم باستانی، تاریخی، فرهنگی و زیست محیطی استان سیستان وبلوچستان است.
استاندار سیستان وبلوچستان با بیان اینکه هر روستا قابل سکونت باید مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: تمام مردم استان باید ترغیب شوند تا در سال 96 هیچ مسافری در این استان بی اتاق نماند.
وی نهایی شدن دو فروند ایرلاین با 160 نفر ظرفیت در فرودگاه بین المللی زاهدان، ارتقا فرودگاه چابهار به فرودگاه بین المللی و اختصاص 800 هکتار زمین برای ساخت فرودگاه، بازسازی هتل ها، ایجاد 25 مجتمع تفریحی بین راهی و افزایش آن به 45 مجتمع با رشد افزون بر 40 درصد و معرفی آثار تاریخی، فرهنگی استان سیستان وبلوچستان از طریق رسانه ها را از جمله اقدامات زیرساختی مقصد گردشگری ایران در سال آینده برشمرد.
به گزارش ایرنا همایش فرمانداران سیستان وبلوچستان و مدیران کل سیستان وبلوچستان از روز /چهارشنبه/ بمدت 2 روز در سایت جهانی شهرسوخته آغاز بکار کرد و امروز با حضور استاندار سیستان وبلوچستان در سرسرای فرمانداری زابل به کار خود پایان داد.
استاندار سیستان وبلوچستان، معاونان استاندار، فرمانداران سیستان وبلوچستان، مدیران کل ادارات و امامان جمعه شیعه و اهل سنت از محل های ورودی آب دشتمال به منطقه سیستان دیدن کردند.
سیلاب دشتمال از شب گذشته از طریق رودخانه هیرمند وارد سیستان و به سمت تالاب بین المللی هامون هدایت شد.
7311**6081 خبرنگار: اسماعیل مرادقلی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.