به گزارش خبرنگار ایرنا، جاسم جادری عصر چهارشنبه در نشست مشترک فرمانداران با روسای دفاتر شورای نگهبان استان هرمزگان، اظهار داشت: باید تا می توانیم مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنیم چون شرکت در انتخابات یک وظیفه قانونی و شرعی و دینی و اخلاقی و انسانی است و نباید اجازه دهیم اعتماد مردم مخدوش شود.
وی با بیان اینکه مشارکت هر چه بیشتر مردم در انتخابات ضامن تداوم راه انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: عده ای ممکن است در این ایام به دنبال برهم زدن آرامش باشند که فرمانداران باید به تمامی افرادی که قصد سخنرانی دارند، تذکرات امنیتی بدهند.
این مقام مسئول تاکید کرد: باید مشخص شود سخنرانان از طرف چه کسی دعوت می شوند و امنیت این برنامه ها تامین شود .
جادری افزود: دشمنان به دنبال این هستند که از هر روزنه ای برای ضربه زدن به نظام استفاده کنند و نباید در این خصوص غفلت داشته باشیم و فرمانداران باید همواره خود را برای هرگونه اتفاق و مسئله ای آماده نگه دارند، چون دشمنان به دنبال سوءاستفاده از برخی موقعیت ها هستند.
وی با بیان اینکه فرمانداران باید مطالب منتشر شده در فضای مجازی را رصد کنند، عنوان کرد: سخنرانی های انتخاباتی در هر منطقه باید مستند شود و هرگونه مطلب در فضای مجازی باید ثبت و پالایش شود تا اجازه ندهیم دشمنان از این طریق در وحدت و یکپارچگی ما خدشه ایجاد کنند.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه انتخابات وسیله ای برای تقویت نظام است، اظهار داشت: انتخابات می تواند بر اقتدار نظام افزوده و آبروی ملی کشور را حفظ کند و همه باید تلاش کنیم انتخاباتی پرشور و عادلانه برگزار شود.
جادری از وظایف اصلی فرمانداران را اجرای شفاف و رعایت اصل بی طرفی در انتخابات دانست و گفت: فرمانداران به عنوان روسای شورای تامین موظف به برخورد با کسانی هستند که در امنیت خدشه ایجاد می کنند و در انتخابات باید این مساله با حساسیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.
وی خواستار برگزاری جلسات مشترک و توجیهی با نامزدهای انتخابات شد و خاطرنشان کرد: باید در این راستا تاکید شود که مصالح نظام بر مصالح گروهی و حزبی مقدم است و اصل کار باید پایبندی به نظام جمهوری اسلامی باشد.
نماینده عالی دولت در هرمزگان تاکید کرد: نیاز است به نامزدها این تذکر داده شود که از بیان صحبت های دشمن شادکن و همچنین تخریب یکدیگر دوری کنند و در جهت حفظ حریم اخلاقی تلاش شود.
جادری بیان داشت: برای برگزاری انتخابات اردیبهشت 96 باید تمام امکانات فراهم و هیات های اجرایی در شهرستان ها هرچه زودتر تشکیل شود و نمایندگان فرماندار در شعب نیز باید از میان افراد خبره و توانمند انتخاب شوند.
وی با بیان اینکه مشارکت سیاسی مردم نقش موثری در توسعه و ثبات کشور ما ایفا کرده است، اظهار داشت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 35 انتخابات در کشور ما برگزار شده و چرخش مدیران و نخبگان در مناصب مدیریتی نتیجه دموکراسی و برگزاری متعدد انتخابات در کشور بوده است و این نشان می دهد مردم در امر حکومت از طریق رای و انتخابات ایفای نقش می کنند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز 29 اردیبهشت سال 96 برگزار می شود.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.