به گزارش ایرنا در پی درگذشت یار دیرین امام خمینی (ره) و مجاهد انقلاب اسلامی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی امام جمعه شهرستان سراوان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت و فرماندار این شهرستان روز دوشنبه با صدور اطلاعیه ای ضمن عرض تسلیت
این ضایعه بزرگ از عموم مردم دعوت کردند تا در مراسم ترحیم آن یار دیرین انقلاب، امام و رهبری که فردا برگزار می شود شرکت کنند.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: ارتحال یار دیرین امام عظیم الشأن (ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی موجب تأثر و اندوه فراوان گردید. پر واضح است نقش بنیادی این ابر مرد تاریخ ایران در مبارزه با رژیم ستم شاهی، شکل یافتن نهضت بزرگ انقلاب اسلامی به رهبری امام امت و نیز خدمات ارزنده ایشان در مسئولیت های گوناگون سیاسی، هرگز از صفحات تاریخ و حافظه ملت بزرگ ایران پاک نخواهد شد.
این مبارز همیشه در صحنه که تمام عمر با برکت خویش را در به ثمر نشاندن و بالندگی هرچه تمام تر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران سپری کرد، نقش بی بدیلی در به ثمرنشستن انقلاب و پویایی آن در عرصه ها و مقاطع گوناگون داشت لذا این ضایعه اسفناک و دردآور را به محضر مقام عظمای ولایت (مدظله العالی)، ملت نجیب و شریف ایران به ویژه خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند تبارک و تعالی برای آن بزرگ مرد، علو درجات را مسالت می نماییم.
در این اطلاعیه اعلام شده است: به همین مناسبت در شهرستان سراوان مراسم ترحیمی از ساعت 9:30 صبح تا 11 روز سه شنبه مورخه 21/10/95 در محل مسجد جامع علی ابن ابیطالب (ع) سراوان برگزار می شود. از عموم مردم فهیم و همیشه در صحنه سراوان دعوت بعمل می آید در این جلسه حضور بهمرسانند.
** پیام تسلیت امام جمعه اهل سنت سراوان
همچنین مولوی سید عبدالصمد ساداتی روز دوشنبه با صدور پیامی رحلت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی این شخصیت برجسته و انقلابی را به محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده و ارادتمندان ایشان و عموم ملت ایران تسلیت گفت.
امام جمعه اهل سنت مسجد نور و مدیر حوزه علمیه زنگیان شهرستان سراوان در این پیام اعلام کرد: رحلت ناگهانی آیت الله هاشمی رفسنجانی ، عالم برجسته و یار دیرین انقلاب اسلامی موجب تاثر گردید.
اینجانب مصیبت وارده را به محضر مقام معظم رهبری، خانواده محترم و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده ، از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را مسالت دارم.
به گزارش ایرنا، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از پیشگامان انقلاب اسلامی که به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران بستری شده بود شامگاه یکشنبه دار فانی را وداع گفت.
7336 **6081 خبرنگار: احسان بختیاری ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.