به گزارش ایرنا محمدرضا امیرمرادی روز یکشنبه در دیدار با فرماندار شهرستان خاش بیان کرد: این ایستگاه در صورت حمایت های ویژه دولت و تامین اعتبارات لازم با پیش بینی افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه ساخته خواهد شد.
وی گفت: با توجه به اقلیم متفاوت تفتان و موقعیت گردشگری خاش، ایجاد یک ایستگاه هواشناسی در منطقه با استقرار تجهیزات و امکانات لازم ضروری است.
وی افزود: همچنین با توجه به نیاز منطقه سیستان و حسب تشخیص برای جابجایی ایستگاه هواشناسی، طرح هواشناسی فرودگاه زابل دهه فجر راه اندازی می شود.
وی افزود: 2 ایستگاه دریایی و کشاورزی زرآباد کنارک و دلگان هم با پیش بینی هزینه 12 میلیارد ریال در دستور کار دولت تدبیر و امید است که تاکنون 30 درصد از هزینه های مربوطه تخصیص یافته و جذب شده اند.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم اینک در استان از ابزارهای نوین هواشناسی بهره می بریم.
امیرمرادی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص خود زمستان های کوتاه و تابستان های گرم و طولانی دارد که در وضعیت هواشناسی این منطقه بادهای شدید موسمی، طوفان شن، رگبارهای سیل ‌آسا، رطوبت زیاد و مه صبحگاهی پدیده‌ های قابل توجه است.
وی ادامه داد: با حمایت های دولت تدبیر و امید در سال 1393 سازمان هواشناسی برنامه ای را با عنوان سامانه ترویج هواشناسی کاربردی(تهک) طراحی کرده که در این برنامه، اداره کل هواشناسی استان در حوزه های تهک کشاورزی، جاده ای و دریایی کاربر نهایی فعال در این بخش ها را از ابتدا تا تولید محصول همراهی می کند.
وی گفت: با توجه به اینکه توسعه سواحل مکران از اولویت های مهم دولت یازدهم است اداره کل هواشناسی استان برنامه ایجاد ایستگاههای هواشناسی دریایی و 2 منظوره کشاورزی - دریایی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی افزود: از محل اعتبارات ملی و استانی تاسیس ایستگاه های 2 منظوره کشاورزی - دریایی زرآباد، ایستگاه های دریایی کنارک، بندر تنگ، بریس و پسابندر در دستور کار دولت قرار گرفته است.
فرماندار خاش نیز در این دیدار گفت: با پیگیری ها و حمایت های فرمانداری و همکاری اداره کل هواشناسی استان یک ایستگاه هواشناسی در منطقه تمندان واقع در حاشیه تفتان ایجاد می شود.
محمداکبر چاکرزهی افزود: با توجه به موقعیت حساس و با اهمیت تفتان ایجاد این ایستگاه برای سنجش هوا و نیز مقدار بارش های برف و باران در فصول سال ضرورتی مهم به شمار می آید.
وی اظهار داشت: شهرستان خاش از اقلیم متفاوت و شرایط متنوع آب و هوایی برخوردار است بر این اساس باید تجهیزات و امکانات بروز و کارآمد برای این منطقه تامین شود.
وی استقرار امکانات سنجش دما و میزان آلایندگی و غبار را از درخواست های مهم مردم شهرستان خاش عنوان کرد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3042 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.