آمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان با افزایش ۶۲۵ مورد جدید به ۱۳۶ هزار و ۵۳۵ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: آمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان با افزایش ۶۲۵ مورد جدید به ۱۳۶ هزار و ۵۳۵ نفر رسید.

به گزارش جماران، سید محمد هاشمی شهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا صبح امروز ۱۳۶ هزار و ۵۳۵ نفر در سیستان و بلوچستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته با فوت ۲ نفر دیگر تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۶۶۸ نفر رسید، ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده واکسیناسیون عمومی از شمار مبتلایان، بستری و فوت‌شدگان ناشی از کرونا به شدت می‌کاهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: همان‌گونه که قبلاً نیز اعلام شده است، موارد فوق فقط شامل موارد مثبت و تائید شده آزمایشگاهی است و برخی از بیماران که دارای علائم هستند با تشخیص بالینی پزشکان متخصص مورد درمان و مراقبت لازم قرار گرفته‌اند.

وی گفت: هم اینک ۱۸ بیمار مبتلا به کرونا و ۸۴ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان سیستان و بلوچستان بستری هستند که بیشترین تعداد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

هاشمی شهری تصریح کرد: افزایش چشمگیر تعداد موارد شناسایی شده جدید کرونا زنگ خطر موج بعدی همه گیری و هشدار جدی برای سلامت جامعه، بخصوص افراد واکسینه نشده را به صدا در آورده است.

وی ادامه داد: متأسفانه علاوه بر کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح استان سیستان و بلوچستان شاهد بی رغبتی مردم به تزریق دز سوم واکسن کرونا هستیم.

به گفته هاشمی شهری شواهد علمی حاکی از این واقعیت است که تزریق هر ۳ دز واکسن کرونا، صرف نظر از نوع آن می‌تواند تا ۸۰ درصد از میزان بستری موارد مبتلا به کرونا و از جمله مبتلایان به سوش امیکرون کم کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.