آبگرفتگی معابر در کنارک در بیشترین حجم همچنان وجود دارد و چهار محله در این شهر گرفتار آبگرفتگی شدید هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت:  آبگرفتگی معابر در کنارک در بیشترین حجم همچنان وجود دارد و چهار محله در این شهر گرفتار آبگرفتگی شدید هستند.

به گزارش جماران، علیرضا شهرکی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تمامی محورهای مواصلاتی اصلی در سیستان و بلوچستان باز هستند اظهارداشت: مسیرهای منتهی به روستاها در بعضی از نقاط  به دلیل اینکه رودخانه طغیان کرده بسته است که باید فروکش کند تا شرایط به ثبات برسد.

وی خاطرنشان کرد: سامانه بارشی تقریبا در حوزه جنوب سیستان وبلوچستان فعال بوده و حوزه کنارک همچنان بارش‌های اندکی دارد ولی صبح امروز حجم بارندگی در این منطقه زیاد بود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با توجه به اینکه چهار روز است که این آب‌گرفتگی در کنارک وجود دارد از نظر ایمنی این منطقه متزلزل و پرخطر شده‌ و بین ۵۰ تا ۷۰ درصد آن‌ها احتمال غیرقابل سکونت بودن برایشان تخمین زده شده است.

وی گفت: در مناطق دارای آبگرفتگی شدید در کنارک لوازم منزل مردم نزدیک به ۹۰ درصد از بین رفته همچنین در بحث پایداری ارتباطات و برق در آن منطقه دغدغه‌ای نداریم. 

شهرکی با بیان اینکه بعضی از مسیرهای منتهی به روستا تیرهای برق شکسته که آن نیز رفع و رجوع می‌شود ادامه داد: در حوزه شهر کنارک در هفت سایت اسکان اضطراری ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: در چابهار، قصرقند، نیکشهر و جاهایی که ضرورت داشته مکان‌های اسکان اضطراری فعال است و مجموعه هلال احمر و نیروهای نظامی و انتظامی همه پای کار هستند و  بحث اسکان این عزیزان و خانواده‌هایی که دچار صدمه و آسیب شده‌اند را مدیریت می‌کنند. 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: تیم بنیاد مسکن، جمعیت هلال احمر کشور و استان، از منطقه بازدید خواهند کرد و برآوردهای دقیق خسارت را می‌توانیم در هفته آینده داشته باشیم. 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سامانه بارشی همچنان در سیستان و بلوچستان فعال و بارش‌ها تداوم دارد و مجدد پنجشنبه سامانه بعدی با ویژگی‌های سرما، بارش‌های مرکز استان و توفان در حوزه دریا وارد منطقه خواهد شد میزان خسارت‌ها را نمی‌توان فعلا برآورد کرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.