معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: از امروز متولدین سال ۶۵ و قبل از آن می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با توجه به شرایط منطقه از امروز جمعیت سنی بالای ۳۵ سال متولدین ۶۵ و قبل از آن می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

 به گزارش جماران، دکتر سیدمهدی طباطبایی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به کمبود واکسن برکت پیگیری‌های لازم برای تامین این نوع واکسن در حال انجام است و به محض دریافت آن از طریق صدا و سیما، رسانه های رسمی و پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: افرادی که نوبت اول واکسن برکت را زده‌اند نگران تاخیر در دز دوم واکسن نباشند تاخیر ۲ هفته‌ای در دز دوم هیچ تاثیری در اثربخشی واکسن نخواهد داشت.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با افزوده شدن ۲۴۸ مورد  جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۱۲هزارو و ۴۸۲ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری افزود: همچنین با فوت ۶ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۳۸۳نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۴۵۸ بیمار حاد تنفسی و ۲۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان‌ تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.