واکسیناسیون دوباره شهروندان دزفول در مراکز این شهرستان بعد از چند روز تعطیلی به دلیل نبود واکسن با ازدحام جمعیت همراه بود.

به گزارش جماران، ایرنا نوشت: با توجه به استقبال بالای مردم دزفول از واکسیناسیون و در پی اتمام موجودی واکسن، پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان دزفول از روز چهارشنبه ۲۷ مرداد تعطیل شدند و امروز با دریافت سهمیه جدید، واکسیناسیون از سر گرفته شد.

بنا به اعلام مرکز بهداشت امروز شنبه و فردا یکشنبه فقط دز دوم واکسن برای افرادی که پیش از این دز اول را دریافت کرده‌اند، تزریق می‌شود اما با وجود اطلاع رسانی رسانه‌ها بار دیگر شاهد ازدحام جمعیت در مراکز تجمیعی واکسیناسیون از جمله سالن شهید درویش زاده، مرکز خدمات جامع سلامت شهید بادروج و سالن شهید رجایی بودیم. 

انتظار از شهروندان این است که به اطلاعیه‌های مرکز بهداشت درخصوص اعلام سنین و مشاغل مشمول دریافت واکسن توجه کنند تا مراجعه بدون نوبت آنها باعث شلوغی مراکز واکسیناسیون نشود.

علاوه بر آن انتظار می‌رود مسوولان حوزه بهداشت و درمان با کمک سایرنهادها تعداد مراکز واکسیناسیون را افزایش دهند چراکه شلوغی در این اماکن خطرناک بوده و احتمال سرایت و گسترش این بیماری را افزایش می‌دهد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دزفول از شهروندان دزفول خواست از امروز تا اطلاع بعدی برای تزریق نوبت اول واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند.

محمدعلی شفیعی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امکانات از جمله نیرو، سالن و تعداد واکسن‌های دریافت شده محدود است و اگر افرادی خارج از ضابطه به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند ازدحام و بی‌نظمی پیش می‌آید.

وی با بیان اینکه هر سیستم ارائه دهنده خدمت براساس ظرفیت برای واکسیناسیون فراخوان می‌زند، ادامه داد: با توجه به تعداد واکسن‌های دریافت شده در این مرحله، فقط افرادی که زمان دز دوم آنها فرارسیده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دزفول اظهارداشت: چهار مرکز درویش زاده، شهید رجایی، درمانگاه دانشگاه آزاد، مسجد صاحب الزمان جنوبی (عج) و سه مرکز واقع در سطح شهر همراه با مراکز روستایی، واکسیناسیون شهروندان علیه کرونا را در دزفول انجام می‌دهند.

وی افزود: به زودی یک مرکز واکسیناسیون دیگر به تعداد این مراکز اضافه خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.