پروژه‌های حوزه سلامت جنوب سیستان بلوچستان به زودی تکمیل می‌شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حوزه بهداشت و درمان جنوب سیستان و بلوچستان به لحاظ امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی در وضعیت خوبی نیست و برای همین منظور بزودی برخی از پروژه‌های حوزه سلامت این منطقه تکمیل می‌شوند.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، قاسم جان بابایی روز پنجشنبه در نشست جمع‌بندی سفر خود به جنوب سیستان و بلوچستان که در فرمانداری چابهار برگزار شد اظهار داشت: اورژانس بیمارستان چابهار تا چهار ماه آینده، زایشگاه ۲ ماه آینده افتتاح و بیمارستان پلان و بیمارستان در حال ساخت نیروی دریایی کنارک هم به زودی تعیین تکلیف می‌شوند.

وی گفت: برخی از بخش‌های حوزه سلامت قصرقند راه اندازی تا خدمات مطلوب تری به بیماران ارائه و شاهد رضایتمندی مردم باشیم.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: بیمارستان پلان و چابهار باید سریعتر تعیین تکلیف شوند و در این باره اقدامات در حال انجام است و به توافق‌هایی رسیده‌ایم.

معاون آموزشی وزیر بهداشت نیز بیان کرد: چارت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر به صورت کامل و جامع طی چند ماه آینده کامل خواهد شد.

علی اکبر حق دوست افزود: موارد مطرح شده در این سفر پیگیری می‌شوند و آنچه در حوزه آموزشی است ترتیب اثر داده خواهند شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اظهارداشت: در این سفر مسائل و مشکلات بررسی و بر اساس اولویت پیگیری خواهند شد و امیدواریم بسیاری از مشکلات مطرح شده مرتفع شود.

سید کامل تقوی نژاد افزود: برخی از پروژه‌ها که سال‌ها بلاتکلیف بوده‌اند نظیر پروژه بیمارستان پلان ان شاالله پیگیری لازم انجام و تکمیل خواهند شد.

وی گفت: وضعیت زیرساخت‌های حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر را مطلوب ارزیابی نمی‌کنیم و باید برای بهبود وضعیت با تخصیص اعتبارات اقدام شود تا به شاخص‌های کشوری برسند.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی نیز اظهارداشت: در حوزه بهداشت و درمان جنوب سیستان و بلوچستان محرومیت‌های عمیق وجود دارد و نیاز به توجه جدی و تخصیص اعتبار است.

معین الدین سعیدی افزود: بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار بعد از سه سال کلنگ زنی همچنان فاقد اعتبار و سرنوشت نامعلوم است.

وی حضور سه معاون وزیر بهداشت به سواحل مکران و جنوب سیستان و بلوچستان را نشان از توجه جدی دولت به حل مشکلات مردم این منطقه عنوان کرد و بر حل مسائل و تعیین تکلیف پروژه‌ها تاکید کرد.

نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی بر ساخت بیمارستان در قصرقند، پلان، کنارک، زرآباد و نگور دشتیاری تاکید کرد و افزود: حوزه بهداشت و درمان جنوب سیستان و بلوچستان مشکلات زیادی دارد که با سایر نقاط کشور کاملا متفاوت و محروم تر از هر جایی است.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهارداشت: نخستین خواسته مردم شهرستان‌های ساحلی جنوب این استان دانشگاه مستقل علوم پزشکی، دانشکده پرستاری و مامایی است.

رحمدل بامری افزود: ساخت و تکمیل بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی یکی از مهمترین نیازهای بهداشتی و درمانی مردم بیش از هشت شهرستان جنوب سیستان و بلوچستان از جاسک تا راسک با جمعیت حدود یک میلیون نفر را تحت پوشش دارد و از هر لحاظ با کمبود تخت، متخصص، پزشک و پرستار مواجه است.

وی بیان کرد: پروژه اورژانس، زایشگاه و سایر پروژه‌های بهداشتی و درمانی نظیر بیمارستان نیمه کاره پلان بعد از چند سال باید تعیین تکلیف شوند.

فرماندار چابهار راه اندازی اورژانس هوایی و تکمیل چارت بهداشت ودرمان، اختصاص امکانات بهداشتی و درمانی، استخدام نیروی انسانی مورد نیاز را در این شهرستان خواستار شد و افزود: چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران نیازمند تلاش بیشتر در حوزه سلامت مردم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز اظهارداشت: در حوزه این دانشگاه ۹ بیمارستان، ۷۴ متخصص با ۵۷۴ پرستار وجود دارد.

کامران کردی بیان کرد: سرانه تخت در کشور پایین ترین آن به حوزه دانشگاه علوم پزشکی در حدود ۶ دهم به هر یکهزار نفر است و حتی پایگاه انتقال خون در نیکشهر و راسک وجود ندارد.

وی ادامه داد: مهمترین نیازهای دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر جداسازی دانشکده‌های مامایی، بهداشت و آموزشی است تا اعضای هیات علمی و فضاهای مورد نیاز و آموزش آنها بهتر رسیدگی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: ۵۰ درصد خانه‌های بهداشت حوزه دشتیاری و چابهار غیر فعال هستند و سه هزار پست بلاتصدی داریم که ۶۱ درصد پست‌های بهداشت و درمان نیز بدون پست است.

حمید الدین یوسفی فرماندار کنارک نیز اظهارداشت: شهرستان ۱۳۰ هزار نفری کنارک فاقد بیمارستان بوده که نیاز است تا شاخص تخت آن به استاندارد کشوری نزدیک شود.

عضو شورای‌عالی استان‌های کشور و عضو شورای اسلامی بخش پلان نیز اظهار داشت: بیمارستان پلان در ۲۹ سال قبل کلنگ زنی شده و مردم آن همچنان چشم انتظار هستند و برای مداوا به پاکستان می‌روند.

شه بخش گرگیج افزود: پلان مرکز بخش دشتیاری با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر و ۳۰۰ روستا در حوزه سلامت با مشکلات زیادی مواجه است.

وی ساخت بیمارستان پلان را از خواسته‌های مردم عنوان کرد و افزود: مردم در حوزه پلان آب سالم، جاده استاندارد و سایر زیرساخت‌ها را ندارند.

رییس شبکه بهداشت و درمان چابهار نیز گفت: اورژانس سوانح با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد و بلوک زایمانی ۸۰ درصد پیشرفت دارد که امیدواریم با بازدید معاونان وزارت بهداشت و مسئولان حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تا چند ماه آینده تکمیل شوند.

مهدی میرادی افزود: با وجود کمبودها و مشکلات همواره سعی در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و رضایت مردم بوده‌ایم.

وی تکمیل پروژه‌های بهداشتی و درمانی چابهار را در ارائه خدمات بهتر مفید دانست و خاطرنشان کرد: چابهار با توجه به جایگاه و موقعیت استراتژیک نیازمند امکانات و تجهیزات بیشتر حوزه سلامت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.