فرمانده نداجا خاطرنشان کرد: در این حرکت تمدنی احترام به ریشه‌های تمدنی جاسک و شهرهای سواحل مکران حایز اهمیت است که باید به آنها توجه کرد و احترام گذاشت.

به گزارش جماران؛ فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: خیزش تمدنی جمهوری اسلامی به سمت دریا آغاز شده که این در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی آشکار است.

امیردریادار حسین خانزادی روز پنجشنبه در آیین راه‌اندازی خط پروازی بندرجاسک - تهران ،اظهار داشت: شهرهای موجود در سواحل مکران کانونی برای خیزش تمدنی جمهوری اسلامی ایران به سمت دریا خواهند شد.

وی ادامه داد: سواحل مکران موج عظیمی از توسعه را شاهد خواهد شد و رشد تمدنی بیشتری از مناطق دیگر خواهد داشت.

فرمانده نداجا خاطرنشان کرد: در این حرکت تمدنی احترام به ریشه‌های تمدنی جاسک و شهرهای سواحل مکران حایز اهمیت است که باید به آنها توجه کرد و احترام گذاشت. 

وی ابراز داشت: رویکرد رهبری از توسعه سواحل مکران نگاه به نفت نیست، بلکه نگاه به احیا تمدن دریایی با تکیه بر ظرفیت‌های بومی و محلی است.

امیردریادار خانزادی گفت:  شهرستان جاسک در سال های آینده شتاب بسیار زیادی را خواهد داشت و باید برای زیرساخت‌های آن جهت جمعیت ۶ تا ۱۰ میلیون نفری مهیا شود که در ادامه مسیر توسعه جاسک کنار مسوولان خواهیم بود.

وی یادآور شد: روزی که به این نقطه منتقل شدیم بسیاری از زیرساخت‌ها وجود نداشت و به تدریج امکان جابه جایی خانواده ها فراهم شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی افزود:  بخشی از ان نیازها بهداشتی و درمانی است که هنوز انگونه ان باید فراهم نشده حتی بسیاری از همکاران جانشان را از دست دادند.

امیردریادار خانزادی اضافه کرد: باتوجه به نیاز یک هزار جوشکار در جاسک و کمبود این نیروهای فنی در بندرعباس، این نگرانی وجود دارد که بسیاری از جوشکاران به اینجا مهاجرت کرده و کارخانجات با کمبود این نیروها روبه رو شود.

وی بیان داشت: اگر به دنبال آب پایدار هستیم باید یک مجموعه از نیروگاه های هسته‌ای در سواحل مکران مستقر کرد که علاوه بر آن انرژی پایدار هم تولید می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.