امام جمعه چابهار با اشاره به اجرای رزمایش مواسات در این شهرستان گفت: برخی افراد از قبول کمک امتناع می کردند و به آنان گفته شد که این کمک ها صدقه نیست و بلکه هدیه است.

امام جمعه چابهار با اشاره به اجرای رزمایش مواسات در این شهرستان گفت: از نکات جالب و آموزنده رزمایش این بود که برخی افراد با وجود اینکه نیاز داشتند باز هم از قبول کمک‌ها امتناع می‌کردند چون انسان‌های آبرومندی بودند که برای خود کسب و کاری داشتند و در این ایام با مشکل روبرو شده بودند، به آنان ‌گفته می شد که این کمک‌ها صدقه نیست بلکه هدیه است تا بتوانیم آنان را برای دریافت مجاب کنیم.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی با اشاره به اجرای رزمایش مواسات گفت: در اجرای این رزمایش کرامت و آبروی محرومان و نیازمندان در اولویت بود به همین سبب یا کمک ها درب منزل آنان، یا مبالغ به حسابشان واریز و یا در قالب کارت هدیه به صورت آبرومندانه خدمت این عزیزان تقدیم می‌شد.

وی کمک به افرادی که زیرپوشش هیچ نهاد حمایتی نبودند را اولویت نخست رزمایش بیان کرد و گفت: در این راستا کسانی که از شیوع این ویروس آسیب دیده بودند مانند کارگران فصلی، رانندگان و برخی کسبه شناسایی شدند تا کمک رسانی به آنان انجام شود، از نکات جالب و آموزنده رزمایش این بود که برخی افراد با وجود اینکه نیاز داشتند باز هم از قبول کمک‌ها امتناع می‌کردند چون انسان‌های آبرومندی بودند که برای خود کسب و کاری داشتند و در این ایام با مشکل روبرو شده بودند، به آنان ‌گفته می شد که این کمک‌ها صدقه نیست بلکه هدیه است تا بتوانیم آنان را برای دریافت مجاب کنیم.

امام جمعه چابهار از طبخ و توزیع غذای گرم در منطقه خبر داد و گفت: گروهی از خیران در منطقه غذای گرم طبخ و توزیع می کردند. همچنین با کمک نماینده محترم ولی فقیه دراستان، یک وعده غذای گرم طبخ و توزیع شد. در این راستا سپاه پاسداران هم سبدهای غذایی میان برخی محرومان شهر توزیع کرد.

وی در پاسخ به این سوال که مشارکت منطقه آزاد چابهار در رزمایش به چه صورت بود، گفت: ما هیچ کمکی از منطقه آزاد دریافت نکردیم البته شاید اگر از آنها درخواست کمک می‌کردیم پای کار می آمدند اما شاید در این صورت از ما انتظاراتی داشتند، از این رو درخواست کمکی مطرح نکردیم.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه ائمه جمعه باید نقش پدری در جامعه ایفا کنند، گفت: فلسفه وجودی ائمه جمعه رسیدگی به مشکلات مردم و پیوند بین دارا و ندار است، در این رزمایش شاهد بودیم که ائمه جمعه سرعت بیشتری به کارشان دادند و همه نهادها هم به همکاری با آنان پرداختند، البته این اتفاق از وظایف نهادی امام جمعه است و در واقع  اگر با وظایفش به خوبی آشنا باشد باید قبل از رزمایش همین اقدامات را انجام می داد و منزل و دفتر کار امام جمعه باید محلی برای رفع مشکلات مردم باشد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با صدور فرمان برگزاری این رزمایش تلاش کردند تا سیره روحانیت و ائمه جمعه را به همه جامعه منتقل کنند و این کار را هنرمندانه انجام دادند.

امام جمعه چابهار این رزمایش را پایان موقت محرومیت در سراسر کشور دانست و گفت: امام زمان (عج) هنگام ظهور یکی از کارهای بزرگ‌شان موضوع توزیع عدالت و فقرزدایی است و این رزمایش هم باید تا جایی پیش برود که همه با عزت و افتخار در کنار هم زندگی کنند و بدانیم آنچه داریم امانت خداست و باید از آن به دیگران هم کمک کنیم.

وی ادامه داد: فرهنگ انفاق، موضوعی است که محدود به زمان نیست و باید تا ظهور امام زمان عجل الله این کار را انجام بدهیم تا در جامعه هیچ فقر و بی عدالتی باقی نماند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.