سرگرد پاسدار سعید تاجیک روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سپاه ناحیه ورامین با هدف تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مواسات و همدلی با افرادی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، با مشکلات اقتصادی مواجه شده‌اند، اقدام به تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و راه‌اندازی رزمایش کمک مؤمنانه به این افراد کرده است.

وی افزود: در این رزمایش که با همکاری فرمانداری، امام جمعه، ادارات و نهادها، اتاق اصناف، خیریه‌ها و مواکب شهرستان برگزار می‌شود، افرادی که به دلیل شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده و یا با مشکلات اقتصادی مواجه شده‌اند شناسایی و از آن‌ها در قالب سبدکالا، حمایت می‌شود.

وی اظهار کرد: در اجرای این طرح، ائمه جمعه و جماعات، دهیاران، پایگاه‌های بسیج و معتمدین، نسبت به شناسایی افراد نیازمند اقدام می‌کنند تا کمک‌های جمع آوری شده در حوزه‌های مختلف، توسط سپاه پاسداران که مسئولیت پشتیبانی ستاد کرونا را بر عهده دارد، تجمیع و بین افراد نیازمند توزیع شود.

تاجیک افزود: هم اکنون شهرستان ورامین به ۸ منطقه بلوک‌بندی شده و هر منطقه به یک حوزه مقاومت واگذار شده تا کمک‌ها به درستی به دست نیازمندان برسد و از تحویل چند سبدکالا به یک خانواده جلوگیری شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم حضور اقشار مختلف مردم در کمک به نیازمندان گفت: در شیوع ویروس کرونا، هیچ فرد بی‌تفاوتی در جامعه وجود ندارد، یا فرد در اثر شیوع این ویروس امروز به نیازمند تبدیل شده که باید از و او حمایت کرد و یا این بیماری بر او اثری نداشته که لازم است دست نیازمندان را با کمک‌های خود بگیرد.

فرمانده سپاه ورامین اظهار کرد: تجمیع کمک‌های ادارات و نهادها در سپاه به معنی منع فعالیت دیگر نهادها و خیرین در خدمت رسانی به مردم نیست بلکه تلاش می‌شود تا با شناسایی کلیه نیازمندان، این هدایا به دست افراد برسد.

وی تأکید کرد: احتیاجی نیست که هیچ فردی در قالب نیازمند به ادارات و نهادهای خدماتی ورامین مراجعه کند بلکه این خادمین ملت در قرارگاه امام حسن (ع) که برای رعایت شأن و منزلت مردم، به سراغ آنان رفته و خدمات را به ایشان ارائه می‌دهند.

وی گفت: مردم شهرستان ورامین در تمامی صحنه‌های اجتماعی همچون سیل سال گذشته، همدلی و همبستگی خود را در کمک به نیازمندان ثابت کرده‌اند و یقینا این بار نیز با حضور در میدان، به یاری نیازمندان متأثر از کرونا می‌آیند.

تاجیک تأکید کرد: این کمک‌ها علاوه بر شهروندان ایرانی، به اتباع خارجی ساکن در شهرستان ورامین نیز اهدا می‌شود.

وی افزود: کمک‌های جمع آوری شده در قالب ۵ هزار سبد کالای ۳ میلیون ریالی پیش از ماه مبارک رمضان بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.