آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز سه شنبه در نشست هم‌گرایی نهادهای حوزوی  برای مقابله با شیوع ویروس کرونا  افزود:  براین اساس باید  آموزش سبک زندگی در شرایط کرونا و قرنطینه، آموزش راه‌های پیشگیری، تاکید بر در خانه ماندن، پر کردن اوقات فراغت در خانه همراه با خانواده  مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: خدمت‌رسانی نباید صرفا به فضای حقیقی محدود شود و  گروهایی باید برای  فرهنگ‌سازی، آگاهی و امیدبخشی به جامعه فعالیت کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب بر احیای کمیته‌های محلی تاکید کرد و اظهار داشت: باید محور تشکیل و سازمان‌دهی کمیته‌های محلی در مساجد باشد.

وی با تاکید بر توجه و رسیدگی به خانواده‌های مستمندان و افرادی که دچار مشکلات معیشتی شده‌اند، گفت:  مساجد باید با محوریت امام مسجد به دیدار با خانواده مستمندان رفته و به مشکلات این افراد رسیدگی کنند.

امام‌جمعه کرج ضمن قدردانی و تشکر از گروه‌های جهادی مدافع سلامت،افزود: کارهای خوبی در حوزه خدمت‌رسانی به مردم انجام‌شده که جای تقدیر و تشکر دارد و باید با انسجام و قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

آیت‌الله حسینی همدانی یاد آورشد: جمعی از طلاب جهادگر البرزی به یاری غسال‌ها رفته و درروند غسل و تدفین شهروندانی که به خاطر بیماری کرونا فوت کرده‌اند در حال مشارکت هستند و مشکلات مربوط به کمبود در این حوزه را مرتفع کردند تا تمام فوت‌شدگان کرونایی با غسل و کفن دفن شوند که از آنان قدردانی می شود.

 آمار کل مبتلایان به بیماری کرونا دراستان البرز یک هزار و ۱۳۸ نفر است که از این  تعداد ۲۳۳ نفر جان خود را از دست دادند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۱۸۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.