استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید زمینه نقش آفرینی بخش خصوصی را فراهم سازند، گفت:تکمیل پروژه ‌های نیمه تمام در سیستان و بلوچستان در سال جدید باید در اولویت کاری مسئولان باشد. 2 سند مهم توسعه سواحل مکران و سند آمایش سرزمین پارسال انجام شده که این امر در توسعه منطقه نقش به سزایی دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به توسعه منطقه آزاد چابهار در سال 98، گفت:تکمیل پروژه ‌های نیمه تمام در سیستان و بلوچستان در سال جدید باید در اولویت کاری مسئولان باشد. 2 سند مهم توسعه سواحل مکران و سند آمایش سرزمین پارسال انجام شده که این امر در توسعه منطقه نقش به سزایی دارد.

به گزارش جماران، احمدعلی موهبتی در شورای اداری سیستان و بلوچستان گفت: توجه به تشکل‌ های مردم نهاد در بحران‌ های بزرگ همچون انتشار ویروس کرونا از اثرگذاری زیادی برخوردار است. نقش علما، بزرگان، گروه‌ های جهادی و بسیج در مسأله کرونا در سیستان و بلوچستان بسیار قابل تقدیر بود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: پارسال طرح‌ های بسیار خوبی برای توسعه این استان انجام گرفت و در حال انجام است. الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد چابهار، گازرسانی، راه آهن، آبرسانی، فعال کردن بازارچه ‌های مرزی، فعال کردن واحدهای تولیدی و توسعه سواحل مکران از جمله اقدامات توسعه‌ای بود که پارسال در سیستان و بلوچستان انجام شد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار بعد از 25 سال منطقه آزاد چابهار دارای مرز زمینی و دریایی شد که این امر در توسعه سیستان و بلوچستان نقش بسیار مهمی دارد. منطقه آزاد سیستان در کنار وجود منطقه آزاد چابهار 2 بال توسعه سیستان و بلوچستان محسوب می ‌شود که امیدواریم به تصویب برسد.

موهبتی اظهار داشت: توجه به زیرساخت ‌ها و طرح‌ های توسعه ‌ای این استان در سال 99 باید مورد توجه مدیران باشد. مدیران دستگاه‌ های اجرایی سیستان و بلوچستان زمینه را برای نقش آفرینی بخش خصوصی در این استان فراهم سازند. مدیران دستگاه‌ های اجرایی بسته‌ هایی از ظرفیت‌ های سیستان و بلوچستان را تهیه و تحویل دفتر وزارت امور خارجه دهند تا در اختیار سرمایه گذاران کشورهای همسایه قرار گیرد.

وی افزود: تکمیل پروژه ‌های نیمه تمام در سیستان و بلوچستان در سال جدید باید در اولویت کاری مسئولان باشد. 2 سند مهم توسعه سواحل مکران و سند آمایش سرزمین پارسال انجام شده که این امر در توسعه منطقه نقش به سزایی دارد. سند توسعه سواحل مکران برای توسعه سیستان و بلوچستان بسیار مؤثر است بنابراین باید به این سند توجه بسیار زیادی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تأکید کرد: همه اسناد توسعه سیستان و بلوچستان باید به روزرسانی شوند تا در توسعه این استان نقش آفرین باشد.

وی همچنین با تبریک به منتخبان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: منتخبان مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات بیشتر به این استان تلاش کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1432068
  • منبع: خبرگزاری مهر
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.