بهروز آقایی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای پروژه آبرسانی به فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در قالب پروژه ساخت شبکه معابر و تاسیسات زیربنایی این بندر در دستور کار قرار گرفته است.
وی برآورد اولیه برای اجرای این پروژه را ۳۱.۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تامین آب آشامیدنی و مصرفی موردنیاز سرمایه گذاران، اسکله‌ها، شناورها، ساخت سیستم آتش‌نشانی و شبکه اطفای حریق طرح توسعه بندر شهید بهشتی از اهداف اجرای این پروژه است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در راستای اجرای این پروژه هزار و ۸۵۶ مترمکعب خاکبرداری و هزار و ۲۸۰ مترمربع برش آسفالت و ۳ هزار و ۴۱۰ متر لوله آتش‌نشانی و ۳ هزار و ۷۱ متر لوله آب انجام شده است.

وی با اشاره به موقعیت راهبردی بندر چابهار گفت: چابهار نقش بسیار مهمی در تعاملات اقتصادی و تجاری منطقه‌ای و بین المللی دارد.
آقایی افزود: چابهار به عنوان نخستین بندر کشور در ترانزیت، حجم گسترده‌ای از کالا های اساسی افغانستان، جذب اپراتور خارجی و همچنین توافقنامه چابهار توانست آمریکا را در مستثنی کردن این بندر از تحریم های ناعادلانه علیه کشورمان قانع کند.
وی تصریح کرد: چابهار بندری مهم و مسیری کم هزینه برای دسترسی کشورهای منطقه به یکدیگر بوده و سرمایه گذاری های عمده‌ ای توسط این سازمان در ایجاد زیرساخت های بندری و تامین تجهیزات راهبردی تخلیه و بارگیری صورت گرفته است.
مدیرکل بنادر و دریا نوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در چهار سال گذشته ساخت و توسعه بندر چابهار به خوبی پیش رفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.