رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان روز دوشنبه در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این کشتارگاه دارای ظرفیت کشتار روزانه ۱۰۰ راس دام سنگین و ۵۰۰ راس دام سبک است.

غلام حیدر زورقی افزود: سیستان و بلوچستان با دارا بودن یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس گوسفند، یک میلیون و ۳۰۰ هزار راس بز، ۱۶ واحد گاوداری شیری صنعتی، ۲ هزار و ۲۵ گاوداری شیری، ۲۱۴ واحد پرواربندی گوساله صنعتی، هزار و ۴۶۳ واحد پروازبندی گوساله، ۱۲ واحد پرواربندی بره صنعتی، ۶۷۳ واحد پرورش گوسفند و بز و ۷۵۳ واحد پروازبندی گوسفند و بره یکی از نقاط مستعد کشور در پرورش دام سبک بشمار می‌رود.

وی ادامه داد: این استان با وارد کردن دام از کشورهای همسایه و پرواربندی و کشتار علاوه بر ایجاد اشتغال نقش مهمی در تظیم بازار گوشت کشور دارد.

به گزارش ایرنا وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه صبح امروز/دوشنبه/ وارد فرودگاه بین‌المللی زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان شد.

 کاظم خاوازی در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی زاهدان مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسوولان دستگاه‌های اجرایی این استان قرار گرفت.

وی در سفر۲ روزه به سیستان و بلوچستاناز نزدیک از طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان در پنج شهرستان شمالی این استان بازید و مورد بررسی قرار خواهد داد.

قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی در امور پروژه‌های زیربنایی آب و خاک، معاون آب و خاک، مدیر کل دفتر هماهنگی امور استانها، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت، رییس سازمان حفظ نباتات و رییس سازمان امور اراضی کشور، خاوازی را در سفر به سیستان و بلوچستان  همراهی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.