به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه اظهار داشت: براساس هدف گذاری سال ۹۸ میزان هدف صادرات سیستان و بلوچستان به ارزش ۸۰۳ میلیون دلار تعیین شد که با توجه به اقدامات مطلوب انجام شده صادرات این مدت استان به ارزش یک میلیارد و ۷۵ میلیون و ۵۷۰ هزار و ۷۱۹ دلار یعنی ۳۴ درصد فراتر از برنامه پیش بینی شده رسید.

وی افزود: بیشترین صادرات این مدت سیستان و بلوچستان به ترتیب به ارزش ۲۹۸ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۵۸۶ دلار از طریق گمرکات و ۷۷۶ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۱۳۳ دلار از بازارچه‌های مرزی انجام شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان تجارت و ترانزیت را از مهمترین ظرفیت‌های اقتصادی این استان عنوان کرد و افزود: وجود مرزهای آبی و خاکی گسترده و سابقه طولانی مبادلات و تجارت، قرار داشتن در مهمترین مسیر تجارت دنیای قدیم یعنی جاده ابریشم، مراودات قومی و فرهنگی مرزنشینان استان با کشورهای همسایه، سکونت بیش از ۵۱ درصد جمعیت در مناطق روستایی، دسترسی به آب‌های آزاد بین المللی خارج از تنگه هرمز، امکان ارتباط با کشورهای شرق آسیا، شبه قاره هند، حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورها و وجود منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار از پتانسیل‌های منحصر به فرد این استان در حوزه تجارت و اقتصاد است.

زنگنه تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود، مبادلات تجاری و ترانزیت کالا در سیستان و بلوچستان در سالهای اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است تا شاهد جهش و بهبود اقتصاد منطقه باشیم.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان با برخورداری از فرصت مرز زمینی، دریایی و هوایی و تنها بندر اقیانوسی ایران در صورت فراهم شدن زیر ساخت‌ها ی لازم در تجارت و ترانزیت به پل ارتباطی بین ۳۷ درصد جمعیت جهان و شاهراه بازارهای بین المللی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1422998
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.