غلام حیدر زورقی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان بویژه ۲ شهرستان بندی چابهار و کنارک با توجه به همجواری با آب‌های آزاد و دمای هوای مناسب در طول سال به عنوان یک گلخانه طبیعی بهترین شرایط و موقعیت را برای کشت انواع محصولات دارد.
وی افزود: دمای هوای این شهرها، خاک حاصلخیز، تفاوت نوع تابش خورشید و درجه حرارت این شهر با سایر نقاط کشور بهترین موقعیت برای کشت‌های گلخانه‌ای و سایر محصولات خارج از فصل را فراهم کرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: تولید محصولات خارج از فصل یکی از شاخصه‌های بارز این استان بشمار می‌رود به طوریکه نقش بسزایی در تامین اقتصاد منطقه و تنظیم بازار کشور دارد.

وی هندوانه، پیاز، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، انواع طالبی، سیب زمینی و سبزیجات برگی را از عمده محصولات تولیدی خارج از فصل سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

 زورقی بیان کرد: محصولات تولیدی خارج از فصل سیستان و بلوچستان علاوه‌بر تامین نیاز استان، به نقاط مختلف کشور نیز ارسال و به کشورهای مختلف از جمله حاشیه خلیج فارس و روسیه هم صادر می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی و مرکبات دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.