دکتر مهدی حسینی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی استان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تشکیل ۵۱ اکیپ نظارت بهداشتی بصورت روزانه و همچنین تشدید اقدامات لازم برای انجام بازدید و نظارت بر تولید و عرضه فرآورده های خام دامی بیش از پیش در تامین امنیت و سلامت غذایی جامعه می‌کوشد.

وی گفت: در این ماه مبارک سلامت فرآورده خام دامی مصرفی جامعه بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد که نیازمند تلاش و دقت مضاعف کارشناسان نظارت بهداشتی دامپزشکی است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اهمیت مصرف فرآورده خام دامی سالم و با کیفیت در این ایام و همچنین با توجه به بحران شیوع ویروس کرونا، تشدید نظارت کارشناسان دامپزشکی بسیار حائز اهمیت و کمک کننده خواهد بود که در این راستا این اداره کل اقدام به تشکیل روزانه ۲۱ اکیپ ثابت و ۳۰ اکیپ سیار نظارت بهداشتی شامل ۷۹ نفر دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی در سطح استان کرده است.

وی بیان کرد: امیدواریم با تلاش مستمر و پیوسته کارشناسان این اداره و رعایت نکات بهداشتی توصیه شده از سوی دامپزشکی در مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی و  همچنین دقت به توصیه های بهداشتی از سوی مردم در تهیه فرآورده مورد نیاز خود سفره های افطار و سحری سالم و با کیفیتی داشته باشیم.

حسینی از مردم خواست برای حفظ سلامت خود و خانواده هایشان به ویژه در ماه مبارک رمضان به نکات و توصیه های بهداشتی ارایه شده از سوی کارشناسان این اداره توجه و در خرید فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود دقت کافی نموده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه ۱۵۱۲ به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.