مریم بنده‌ای روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: جهت کاهش زمان خاموشی مشترکان و همچنین افزایش رضایت و سهولت ارتباط مردم با این شرکت برای نخستین بار در کشور سامانه هوشمندسازی مراکز اتفاقات برق«هما» از ابتدای سال ۹۸ فعالیت خود را در این استان آغاز کرده است.

وی بیان کرد: پاسخ گویی در لحظه و عدم انتظار در ثبت خاموشی، کاهش زمان خاموشی و افزایش رضایتمندی مشترکان از جمله مهمترین اهداف سامانه هوشمند تلفنی مرکز اتفاقات ۱۲۱«هما» است.

مدیر مرکز کنترل فوریت های شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سامانه «هما» پل ارتباطی قوی میان مردم و شرکت توزیع نیروی برق است ادامه داد: عملکرد پاسخگویی بالای سامانه هوشمند نسبت به نیروی انسانی، جمع آوری و یکپارچه سازی اطلاعات مربوط به حوادث و اتفاقات شبکه، ارائه گزارش‌های مدیریتی،ثبت تمامی خاموشی‌های اعلام شده توسط مشترک، گزارش از عملکرد نیروهای عملیاتی جهت رفع خاموشی، امکان دریافت کدرهگیری برای اطلاع از اقدامات انجام شده در جهت رفع خاموشی از جمله مزایای این طرح است.

بیان کرد: با توجه به هوشمند سازی این سامانه، مشترک پس از تماس تلفنی با سامانه۱۲۱ و وارد کردن شناسه قبض تخصیص یافته در خواست رفع خاموشی خود را به صورت کدهای مشخص ثبت و کد پیگیری دریافت می‌کند.

بنده‌ای افزود: درخواست مشترک به طور هوشمند پس از ثبت نوع و موقعیت خاموشی در سامانه به خودروی اتفاقات شرکت برق که در کمترین فاصله به محل حادثه قرار دارد اعلام و درخواست مشترک در کمترین زمان ممکن انجام و به اطلاع فرد درخواست شونده رسانده می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح از فروردین در منطقه زاهدان، مرداد در منطقه سیستان و آذر ۹۸ در منطقه چابهار عملیاتی شد.

مدیر مرکز کنترل فوریت های شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: منطقه سیستان شامل شهرستان‌های هیرمند، هامون، نیمروز، زهک و زابل؛ منطقه زاهدان شامل شهرستان‌های خاش، میرجاوه و زاهدان و منطقه چابهار شامل شهرستان‌های چابهار، نگور، پلان، کنارک و زرآباد است.

وی بیان کرد: تا پایان سالجاری این سامانه برای تمامی مشترکان سیستان و بلوچستان فعال و قابل استفاده خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.